• WeeBee

Gravid i Göteborg 2013

Jo, visst ska jag ha en spjälsäng...men i början lär inte bebis ligga där ändå. Å en babycrib är så liten att den bara kan användas upp till 6 månader...därav min fundering på om jag ska köpa den eller inte. Tror att jag gör så ändå...iom att det är väääldigt bra andrahandsvärde på dom...dom säljer som smör i solsken på Blocket. Har inte hunnit först på nån av dom som kommit ut där...så det blir nog en ny som jag kan sälja vidare sen.

• WeeBee

Förresten...var det några som ville å kunde ses i slottskogen imon? Vid 13-tiden?

• WeeBee

Ps. Ang Ullared...jag råkade köpa en bärsele för 999 kr...tog fel variant. Sen köpte jag lite annat än bebissaker oxå...kanske för 500-600 kr.

• WeeBee

Visst skulle det kunna bli så...människor dör i alla åldrar...inga garantier finns för någonting i detta liv...men jag utgår i första hand från att allting går bra...å om inte så får jag ta den smällen då...pengar å grejer lär ju ändå inte vara the Big issue i så fall.

I annat fall så skulle man ju aldrig kunna planera eller förbereda sig inför någonting...å alltid behöva gå runt å oroa sig...det är inget liv jag känner för att leva!

Platsbristen är ett bättre argument...vi har en trea, men nu känns det som att vi skulle behöva betydligt större. Fast att fördyra boendet nu när den "feta" föräldrapenningen väntar känns som en dålig idé! Så vi får knö å stå ut ett tag till trots viss platsbrist.

• WeeBee

Aj då...beklagar det!
    Men nu är du ju nästan framme vid målet...å det är en levande bebis i din mage så jag hoppas att du kan njuta å se fram emot det!

Att det kan gå åt skogen finns säkert med hos dom flesta...men att man ändå på nått sätt kan ha det långt bak i huvudet å låta förväntan å glädje ta upp det största utrymmet.

Pratade med en granne häromdagen...hon är nog runt 70 år å har 4 barn. Hon sa det att, förr i tiden så var man bara gravid...ingen funderade på eller pratade om om det skulle gå åt skogen.
    Antar att det var innan den gyllene internet-tiden å innan information spred sig lättare via olika medier.
    Chansen att det ska gå bra är ändå enormt mycket större än att det inte ska det...men den negativa informationen är ofta den som biter sig fast hårdast.

Jag önskar oss alla all lycka i detta å hoppas att vi stolt kan visa upp våra små mirakel om några veckor!

• WeeBee

För oss gick det fort. Jag har tävlingsidrottat tidigare å var tvungen att gå upp en del i vikt innan jag kunde bli gravid (innan jag fick tillbaka min mens) men efter att mensen kommit tillbaka så tog det sig på 4e försöket. Hade inte både jag å min man hållt på med extremidrotter så hade det säkert gått ännu fortare. Så jag har inte dina erfarenheter...vilket garanterat bidrar till att jag känner mig lugnare.

• WeeBee

EwMa - Eller hur! Jag ångrar bittert att jag tackade ja till en prenumeration på en barn/föräldra-tidning...blir ju stressad bara av att titta på omslaget. Känns bara idiotiskt att matas med en massa "gör si", "gör så", måsten "inne", "ute", "rätt" å "fel".

Jag tänker att det löser sig! Vi har garanterat instinkter som kommer leda oss rätt...om vi vågar lita på dom å koppla bort alla "vet-bättre-tjänar-pengar-på-din-osäkerhet"-typer.
    Tyvärr har jag ju redan gått på köp-grejen...
    Inte utan att inse hur mycket pengar som tjänas på blivande/nyblivna föräldrar som så gärna vill ha allting "rätt". Hehe...egentligen tror jag inte att det behövs mycket mer än en bilbarnstol, barnvagn, kläder å blöjor.

• WeeBee

Jag har redan införskaffat cykel-/löpvagn å anmält mig till Göteborgsvarvet nästa år...så visst ska formen fixas till igen efter det här

Idag har jag dock varit väldigt glad å stolt över hur jag ser ut! Magen är ju jättefin nu!

Äntligen kan jag känna mig sådär fin som jag alltid tänkt att jag skulle göra den dagen jag fick det stora privilegiet att få vara gravid!

I början kände jag mig bara illamående å trött, sen tjock...men nu känner jag mig GRAVID Gravid å fin!

Tänkte aldrig att det var så kort tid man såg riktigt gravid ut. Började få lite gravidmage i v 21-22, men det är ju först efter v 30 som det känts att det varit helt uppenbart å nu i v 35 som det känns riktigt fint!

Hehe...hoppas bara att den känslan håller i sig!

• WeeBee

Jag jobbar hela dagarna så för mig är det inga problem att fylla min tid. Jobbar 3 veckor till. Sen semester i 3 veckor å sen förhoppningsvis bebis

• WeeBee

Massera dina bröstvårtor oxå...det ska tydligen oxå frisätta oxytocin...som kan sätta igång förlossning.

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013