• WeeBee

Gravid i Göteborg 2013

Jag var på Mölndal. På förlossningen var det tre patienter å 6 personal.
    På BB var det 17 platser å bara 9 patienter...så det var väldigt lugnt!

• WeeBee

Oki...fast jag födde 15 juli å personalen på Mölndal sa att det varit lugnt...även om arbetsbelastningen över lag är hög.

Klart att det är svårt att veta hur många patienter det kommer varje dag...det varierar ju så klart...men jag hade tur i alla fall!

Däremot sa koordinatorn att det var fullt på Östra samma dag som jag åkte till Mölndal.

• WeeBee

Grattis Teddy! Å Grattis till dig Septembarn
    Det är underbart att läsa att det gått bra...trots vissa icke planerade incidenter.

• WeeBee

Grattis till bebisarna...ni som fått de senaste dagarna!

Solsken - Hoppas att det löser sig på nått bra sätt å att ni får bästa tänkbara vård!

Själv njuter jag av att ha blivit mamma! Vår tjej är hur underbar å go som helst! Hon sover, äter å bajsar. De stunder hon är vaken håller hon sig nöjd om man pratar med henne å pussas!
    Okej...ibland är hon inte helt nöjd...å även vi har tagit den enkla vägen med napp...vilket funkat bra!

Mjölkproduktionen funkar väldigt bra nu...å ibland får hon nog i sig lite för mycket vilket resulterar i en å annan kräkning. Men det hör väl till.

Det känns helt fantastiskt att äntligen ha henne här!

Angående kroppen förresten...jag tycker att jag återhämtat mig nästan helt redan. Har inte ont i fogarna längre å ligger bara 1 kg från ursprungsvikten.
    Märkte att det var väääldigt svårt att knipa av kiss-strålen nu...men jag kör knipövningar vid varje toabesök nu...så jag hoppas få tillbaka den förmågan snart oxå.
    Ska bli spännande att se hur det går med sex-biten sen oxå...men vi väntar lite med det. Utanpå ser jag i alla fall ut som vanligt...hoppas det känns som vanligt sen oxå!

• WeeBee

Teddy - Ang amningen...jag ammar min tös när hon vill bli ammad. Ibland går det 4-5 timmar emellan å andra gånger går det bara 1 timma. Jag tror inte att du ska oroa dig. Att hon gick ner så i början berodde ju garanterat på att din mjölkproduktion inte kommit igång ordentligt...men nu är det ju annorlunda...nu rinner det ju på bra å då får bebis det hon behöver. Hon reglerar intaget efter sina behov...du behöver bara följa hennes direktiv.
    Vår bebis gör nästan inget annat än sover...å när hon vaknar vill hon ha mat.

• WeeBee

Teddy - Hehe...det kommer mera...tro mig...snart kräks det lite hur som å när som
    Det tar bara några dagar innan vår mjölkproduktion kickar igång...å nu är du igång! Be din man suga lite...så ska du se att han kan bekräfta det hela

• WeeBee

Vår lilla är 10 dagar idag å barnsjuksköterskan har precis varit här på hembesök. Lillan väger nu 3640 g...har ökat bra...vägde 3480 vid födseln å 3310 när vi lämnade BB två dagar senare.
    Sjuksköterskan sa att jag inte skulle ha bebis bredvid mig i sängen när vi sover...pga risken att det blir för varmt å plötslig spädbarnsdöd...skit...jag vill ju ha henne nära...men okej...ska försöka låta henne sova i babycriben bredvid sängen.

• WeeBee

Jag tror inte att mjölken blir tjock igen...det ska nog vara lite vattnig.

Ang samsovning så har ni rätt om olika direktiv. På BB skulle man ju ha bebis med sig i sängen.
    Usch, störande att hon tjötade om plötslig spädbarnsdöd...nu har jag ju varit orolig för bebis andning hela dagen idag å känner mig osäker på sömnsituationen.

Miss Kaos - Hade ni sonen tätt intill er å under samma täcke i sängen? Jag vill ju egentligen ha min lilla så...men vet inte om det är farligt eller inte...ska nog googla lite innan jag somnar!

• WeeBee

Min bebis sitter klistrad vid mina tuttar sedan två dagar tillbaka...hon äter hela tiden känns det som...men jag låter henne. Barnsjuksköterskan sa att det kan vara så å att man kan låta den lilla bestämma hur ofta hon vill äta.
    Hon är väldigt nöjd så länge jag har henne nära å låter henne tutta. Ett par timmar några gånger per dag sover hon oxå å då passar jag på att fixa med andra grejer. Hon är dock mer vaken nu än i början.

Jag tror att man kan låta bebisarna styra i princip allt under de första månaderna...dom går bara på instinkter å behov...så vi behöver nog inte oroa oss för saker som uppfostring å reglering just nu...bara följa med i bebisens rytm å svara på bebisens signaler.

• WeeBee

Teddy - Jag tror att både föräldrar å bebis mår bäst om man gör så! Stressade föräldrar är ju inte bra heller...

• WeeBee

Oj va länge hon sov! Jag blev helt överraskad av att min lilla sov från 01.30 till 07.00 i morse. Vi ligger dock alltid kvar i sängen efter amningen...å går aldrig upp före 10.00...idag vaknade vi kl 11.20

• WeeBee

Min har sovit på sidan sedan hon kom till världen...oftare sidan än på rygg. På BB sa dom att sidan eller rygg är bra...men inte mage!

• WeeBee

Åhh...nu när jag såg din mage MissKaos så saknar jag min mage! Jag kommer troligtvis aldrig att ha bebismage igen...min sambo vill inte ha fler barn å jag är glad att jag fick min lilla skrutta! Men det kändes plötsligt lite vemodigt att magen är borta...för alltid!

• WeeBee

Min kan ligga å titta för sig själv ibland...kortare stunder. Brukar kunna vara nöjd även lite längre stunder om hon får sitta mer upprätt i babysittern. När hon är vaken och inte äter vill hon oftast sitta/hållas mer upprätt å gärna bli pratad med. Så har det varit sedan hon var drygt en vecka gammal...idag är hon 3 veckor å man får mer ögonkontakt med henne å märker att hon är med mer...vill pratas med mer.

Det går väldigt fort med utvecklingen...märker ju skillnader från dag till dag

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013