• WeeBee

Gravid i Göteborg 2013

Vad jag läst nånstans är att det kan läcka litegrann under en längre tid utan att det måste vara nån fara iom att det hela tiden fylls på med nytt vatten.
    Men du kanske kan ha lite is i magen nån dag eller två till...iom att det ändå lätt kan ta så lång tid innan förlossningen drar igång...sen hade jag krävt en ny undersökning om jag fortfarande var osäker.
    Hoppas även att din egen BM kan hjälpa dig! Inte roligt att känna sig orolig!

• WeeBee

Verkar som att jag är en av få som inte känner att jag har bråttom till förlossning...för min del får bebis gärna stanna kvar ett tag till. Har precis en månad kvar till BF nu å mår fortfarande väldigt bra.

Var hos BM i morse...bebis ligger med huvudet nedåt...nästan helt fixerad...men kanske inte riktigt oruckbar än.

Min BM trodde att det var bebis tryck med huvudet neråt som orsakade min "mensvärk". Iom att jag inte känner tydliga sammandragningar i samband med smärtan så trodde hon inte att det var förvärkar.
    Jag vet inte...huvudsaken är att det inte är farligt...smärtan står jag ut med!

31 dagar kvar...bara 31 dagar kvar...shit va tiden har gått fort ändå...det trodde jag inte i början, när det kändes som att tiden sniglade sig fram.

Bara 7 arbetsdagar kvar oxå...sen ska jag bara njuta av att få vara ledig å gravid! Å som sagt jag hoppas att bebis stannar kvar till BF så att jag får lite ledig egentid innan hon kommer.

• WeeBee

Nä...bara bråttom till semestern nu...ska bli så skönt att slippa jobba...å dessutom att inte gå tillbaka i jobb förrän om flera månader.
    Jag har inte varit ledig från jobb längre än 3-4 veckor sedan sommaren mellan första å andra året i gymnasiet...alltså typ 16 år.

Blir ju kanske inte direkt ledig nu heller...men arbetsbefriad i alla fall
  • WeeBee

Herrejisses! Slog mig just att jag har en bebis i magen å att jag snart har en bebis i famnen...helt galet!
    Jag vet inte hur min hjärna funkar gällande detta...jag vet ju att jag är gravid...jag både ser å känner att det är något i min mage...men jag fattar nog inte...blev helt överrumplad av tanken på bebisen i famnen för en stund sedan...helt galet!

• WeeBee

TeddyGirl - Vad har du råkat ut för? Oavsett så är du gillad här...vilket nick du än använder. Hoppas du slipper jobbigheter framöver.

• WeeBee

Jag har oxå tagit det allmänt lugnt i helgen...var hos mina föräldrar en sväng igår å åt midsommarmat...men sen var det soffan å film resten av kvällen. Hade en extrem-trött-dag igår...tror att jag sover för lite på vardagarna...går alltid å lägger mig för sent...sover typ 5-6 timmar oftast...å det räcker ju inte. Så på helgerna sover jag ikapp...men är oftast väldigt trött.

Däremot har jag inga svårigheter att sova...störs inte av magen eller sparkar. Måste upp å kissa en eller två gånger per natt, men inte varje natt. I natt exempelvis sov jag gott i 9 timmar...även om jag var väldigt kissenödig när jag väl vaknade

Kramp i vaden har väckt mig en gång oxå...men annars inga sådana problem heller. Har iof 4 veckor kvar så jag ska väl inte ropa hej ännu

• WeeBee

Ska vi uppdatera BF-listan lite? Det är ju många som inte är med längre...å några nya som tillkommit.
    Om vi börjar på en helt ny...så rensas alla avhopp bort...så att vi kan ha bättre koll på dom som faktiskt är kvar.

• WeeBee

Här föreslår jag en ny BF-lista, å så använder jag bara mobilen till att hänga här med så jag kan inte ens lägga till mig själv.
    Är det nån vänlig själ som har lust att klippa å klistra lite åt mig?

WeeBee - 33 år, Frölunda, första barnet 20/7

• WeeBee

Vilgot o Pyret - GRATTIS i massor!!! Så himla kul å tack för din snabba uppdatering!

Så spännande att det börjar komma bebisar nu oxå! Snart snart...

Svar på tråden Gravid i Göteborg 2013