-
Det kan säkert fungera bra men det beror ju så klart på hur du mår. Jag hade nog inte orkat sitta i en bil så pass länge, får ont i rygg, revben och svanskota. Men det behöver ju absolut inte vara så att du känner likadant! En solsemester utan att behöva resa långt till och från hade jag definitivt inte tackat nej till!SusannneL skrev 2013-05-18 18:45:48 följande:Våran tanke var att bila till Italien under midsommar veckan. Då är jag i v32-33. Killen vill jätte gärna. Som det är nu mår jag bra! Förutom mina svullna händer/fötter. När jag nämnde det till bm så sa hon att det är okej så länge man mår bra. Ska ta upp det med henne på måndag igen. Det är ju några veckor tills dess o det kan ju hinna hända mycket med magen tills dess. Måste ju tänka på bebis & mig före sol semester :/ Ingen som har erfarenhet eller känner någon som rest gravid? -
Jag tycker att listan ser bra ut. Men jag hade även tagit med någon kräm med rent fett att smörja bröstvårtorna med. Jag hade någon som var superbra! Kommer dock inte ihåg vad den hette... Men det var just riktigt fett i! Sedan har jag hört att det finns någon bedövningssalva som man kan smörja underlivet med efteråt, det hade jag också tagit med. Det ska tydligen göra underverk då man behöver gå på toa...EwMa skrev 2013-05-19 16:04:15 följande:Idag har det tvättats kläder, herregud vad litet det är. Samma med lakanen. Blir och fixa ordning möbleringen med sängen nu i veckan och bädda den. Även BB väskan ska börja packas. Ni som vart med om d innan. Har ni några tips som borde försvinna komma till?
*Lypsyl
* Tofflor
* Större trosor
* Myskläder som inte sitter åt
* Necesär med tandborste, tandkräm, schampo, balsam, bindor, mild tvål, deo
* Mjukt toapapper
* Kläder till bebis
* Kläder till mannen
* Kamera
* Mellanmål
* Mobil+laddare
* Gosig filt till bebis
* Tidning kan ta tid)
* Block+penna och skriva upplevelsen av förlossningen
* Amningsinlägg
* Våtservetter
* Handduk
* Pengar
* AmningsBh
* Blöjor
Finns säkert mycket mer men alla tips e välkomna så man kan börja förbereda sig, tiden går ju snabbt
-
Ja, ullfett tror jag att det var jag hade! Den krämen behöver inte tvättas bort men det behöver annan salva. Fett är ju naturligt så det blir inte konstigt för barnet medan andra salvor smakar väldigt illa... De är säkert inte bra att få i sig heller.
-
Hej Catharina! Jag beklagar verkligen... Förstår att ni måste ha det oerhört tufft just nu! Jag hoppas att er lille Jonathan växer och blir starkare för var dag och att han håller sig borta från infektioner. Jag ska genast titta in på din blogg. Kram till er!NinaJ skrev 2013-05-23 09:10:14 följande:Hej,
har inte orkat in och läsa på ett tag och dret dröjer nog innan jag kommer tillbaks igen.
den 20/4 fick jag åka in pga av havandeskapsförgiftning.
den 21/4 föddes mina pojkar i v28+2.
Leo vägde 380g och Jonathan 875 ca 80% resp 42% tillväxthämmade.
Leo överlevde mot alla odds i 4 dagar och på fredag är det dags för hans begravning.
Jonathan ligger nu inne på Neo, snart 5 veckor har passerat och vi kommer nog ligga inne till minst midsommar.
Jag önskar er ett stort lycka till med era barn och att allt går vägen.
Kram Catharina
Argacatten.blogspot.se -
Ja, det är verkligen svårt att sova. Jag är väldigt trött och somnar snabbt men så vaknar jag ju femtioelva gånger per natt för att kissa... Har så svårt för att komma upp ur sängen på grund av foglossning och en bebis som trycker långt ned så det ilar och gör ont. Dessutom får jag en massa sammandragningar när jag är kissnödig. Allt på en gång liksom, man blir nästan lite förvånad när man vaknar!
Man känner sig inte särskilt fager när man vaggar ut mot toaletten! Nu har jag dessutom börjat få ont i revbenen på höger sida. Det hade jag även vid förra graviditeten men då kom det redan i vecka 24-25 någonting, jag är väldigt glad över att jag klarat mig så här långt utan de smärtorna! Jag tror att skillnaden beror på att denna bebis ligger med huvudet nedåt och har borrat sig ned en hel del, det trycker inte lika mycket uppåt då.
Vad skönt att allt såg bra ut! Mysigt med ultraljud! -
Vi har inte börjat packa än men måste ta tag i det snart. Ska först och främst skriva en lista så att man i varje fall har den att gå efter om det skulle sätta igång tidigare. Jag har inte köpt klart allt än så det måste också göras. Ska köpa en amningskudde, bindor, blöjor, amningsinlägg. Sedan tror jag inte att det är något mer som måste med till BB.
Åh, jag var verkligen usel på det där med knipövningar sist. Det är ju lika viktigt att göra dem även efter snitt men jag glömmer. Måste vara bättre på det den här gången, tänker att det är ännu viktigare efter andra barnet! -
Nja, det är inte särskilt bökigt. Den är ju inte tung. Det är guld värt att ha en! Att sitta och kämpa med amningen dygnet runt utan att ha något att stötta med resulterar i väldigt trötta armar.EwMa skrev 2013-05-28 13:44:09 följande:
Amningskudde känns så bökigt och ha med sig till BB..men du har ju gått igenom d en gång innan mig så klart kan ju vara smidigt...fast vet inte.
För min del måste jag ha en i och med att det blir snitt. Måste hålla upp bebisen ordentligt så att han inte kommer åt snittet.
-
Ja, samma här. Är så trött både fysiskt och psykiskt. Det märks att det tär på kroppen och att man går in i sig själv, förbereder sig inför det som komma skall. Jag ser fram emot att kunna böja mig ner utan att stöna och stånka, att kunna ligga på mage och rulla runt i sängen och att kunna springa och hoppa. Ser också fram emot att ha sex utan den enorma magen...EwMa skrev 2013-05-29 06:13:59 följande:Gud vad jag känner mig färdig med detta och vara gravid redan. Och då ska man gå en månad till...Men känns som man glömt hur d var innan den lill* flyttade in. Vill ha tillbaka min kropp lite, kunna andas och kunna träna ordentligt igen. Även om det kommer dröja med det sista igen.
och även att kunna träffa mer folk...vad tror ni, kan vi få till en träff till?
Jag ses gärna! Dock måste jag plugga nästa vecka, men veckan därpå? -
Det tycker jag. Man vet ju aldrig om det blir akutsnitt heller och då är det verkligen bra med kudden. I och för sig kanske din man kan åka och hämta den om den skulle behövas ifall du tycker att det är bökigt att ha med den. Tar ni bilen in så kan den ju ligga där i.EwMa skrev 2013-05-30 06:09:16 följande:
Hmm...kanske ska lägga fram den ändå.
Ja, vi kan ju kolla på och ses igen om 2 veckor.
Jag har ingenting planerat den veckan tisdag - torsdag. Är det någon utav dagarna som skulle kunna passa?
Jag undrar vart alla i tråden har tagit i vägen. Ligger de och föder?
-
Jag tror också att du fixar det. Se till att ta många pauser med dricka och glass, bada och njut. Du behöver ju inte gå omkring konstant. För mig är det olika från dag till dag men i helgen som var så hade vi en heldag då vi gick och gick och gick. Det var uppförsbackar, promenad med vagn, minigolf m.m. Jag fixade det! Men jag var bra trött på kvällen och efter det har jag ondare i kroppen. Men det var det värt!LillaLoppanT skrev 2013-05-30 22:32:09 följande:Sambon kom hem igår och föreslog att vi kanske skulle åka till Legoland innan bebisen kommer, trots att vi lagt den planen på is för ett tag...
Så nu ska vi tydligen till legoland och lalandia i tre nätter när jag är i V 35... så vad tror ni? Är jag helt galen?!?! Eller fixar man en heldag på legoland när man är höggravid?
och vart sjutton hittar man en baddräkt där magen får plats?