Inlägg från: Lady Namárië |Visa alla inlägg
  • Lady Namárië

Människan är det enda djur som lägger sin unge under ett träd och sedan går och lägger sig under ett annat.

Människan är det enda djur som skriver blogg också.

Vi gör massor av saker som "strider mot naturen" och har gjort det i tusentals år. Vi använder inte våra kroppar på samma sätt som vi gjorde för 30 000 år sedan. Vi lever längre, föder barn senare och sover annorlunda (i avgrnsade sängar med höga ben, t. ex). Inte heller behöver vi kura ihop oss i grupp runt elden för värmen och trygghetens skull. Det är faktiskt inte så underligt att samsovning inte längre passar alla.

Vill man samsova och tycker att det funkar bra är det väl toppen. Men uttalanden som bloggcitatet i ts är ju bara absurda.

So say we all
  • Lady Namárië
    FruBecks skrev 2013-02-22 08:54:51 följande:
    Självklart har vi varit duktiga  på att ändra på människans ursprungliga beteenden. Men jag syftar på är hysterin om att barnen ska sova i egen säng, ser inte det som något absurt  i att samsova om barnet nu vill det....
    Nu missförstod du min mening. jag menade inte att det var absurt att samsova. Det som är knasigt är att hänvisa till vad som är natuuuurligt (i betydelsen "som djuren och de tidiga människorna") när det gäller moderna människor. Att sitta inne i ett uppvärmt hus framför datorn och skriva på internet för att häckla folk som inte lever som på stenåldern blir ju liksom lite... bakvänt.

Jag tycker att det är kanon om folk vill samsova, det var bara argumentationstekniken jag vände mig mot.

So say we all
Svar på tråden Människan är det enda djur som lägger sin unge under ett träd och sedan går och lägger sig under ett annat.