Inlägg från: UngSambo |Visa alla inlägg
  • UngSambo

Nekad ledighet för ultraljud

Maria 434 skrev 2013-02-22 14:04:15 följande:

En nära vän finns det inget som säger att du får ledigt för däremot maka/make/barn/föräldrar, det är inget unikt för just det företaget

Fast de flesta chefer brukar ju vara mänskliga....Min sambo fick ledigt för att följa med mig på min farmors begravning och han kände ju inte henne över huvud taget, hade träffat henne en gång liksom :)

• UngSambo
    Maria 434 skrev 2013-02-22 14:27:08 följande:

Njaej, det vet jag faktiskt inte om de flesta chefer brukar vara, och det handlar ju liksom inte om huruvida de är mänskliga eller ej tycker jag.
    Jag har ingen aning om vad de flesta chefer gör eftersom jag har inte haft så många chefer....
    jag tror att det varierar kraftigt från chef till chef och även från anställd till anställd  
    Haha jag och mina nära och kära kanske har tur i så fall då :) När en nära anhörig dör får man i regel inte ledigt utan permission, alltså fullt betald ledighet som inte tas från semesterdagarna. Men vill man ta semester en dag för att gå på en begravning brukar det inte vara ett problem, så länge ersättare går att hitta, eller om man kan flexa igen det senare!
Svar på tråden Nekad ledighet för ultraljud