Inlägg från: Anonym (lchf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lchf)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Jag går redan på diet sedan tre veckor men motionen har jag inte fått in än. Så jag är också på! Matmässigt så är det lchf som gäller.
    Träning: promenad 30 min varje dag + ett gympapass 

• Anonym (lchf)

Dansar till Just Dance på x-box, jättebra aktivitet!

Har gått 30 min varje dag nu + Just Dance sweat 12 min! 

• Anonym (lchf)

Nu har jag stått still på 61,2 i en HELvecka! Fasiken vad svårt det ska vara att gå ner mera nu Rynkar på näsan

Promenad 30 min på dagen, powerwalk 1 tim på kvällen. Kan de vara de tre bitarna choklad 70% jag stoppade i mig? 

• Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-26 11:13:20 följande:
    Bättre still än upp! Har du gått ner mycket än så länge?
    Nej, har gått ner 1,8 kg på tre veckor och sen stått still en vecka. Några vänner tror att det kan bero på att jag ammar och att kroppen då säger nej till att gå ner mer. Tråkigt i alla fall, vissa går ju ner jättemycket i vikt på grund av att de ammar.

Men ja, det är väl bara att hålla ut. Idag har jag inte tränat något, men gått runt på Birsta City och Ikea hela dagen med bebis i bärsele så det räknar jag som (liiite)  träning. Blev fortfarande lchf-mat. Det tycker jag är duktigt! Speciellt som väninnorna åt både muffins till förmiddagskaffet och tårta efter maten Glad
  • Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-02-27 11:37:49 följande:
    Ja... Skäms den här första veckan.

Vecka 1: promenad 45 min x 2
    Vecka 2: promenad 45 min x 2, pilates 20 min x 2
    vecka 3: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 2
    vecka 4: promenad 45 min x 3, pilates 20 min x 3

Är det alldeles för lite? Vill någon kanske hjälpa mig med ett bra "motionsschema"?

Ja, som ni ser så passar ju mitt valda nick iallafall..................

Kanske du skulle logga ut från familjeliv NU och ta en 20 min promenad i det fina vädret? (vi har fint väder i alla fall)
  • Anonym (lchf)

blev ingen träning idag, det regnar och blåser ute Rynkar på näsan. Några små promenader med barnvagn bara

• Anonym (lchf)

Körde två snabba pass lör+sön. Bara 25 min varje gång men riktigt riktigt hårt, sådär så man nästan inte kan gå på benen en halvtimme efterråt. Korta hårda pass är nog för mig, inte långa utdragna. Går mycket med barnvagnen nu, men det blir mer frisk luft och inte träning. Vågar inte väga mig än, tror att muskler omvandlas till fett just nu så vågen har jag ställt undan ett tag.

• Anonym (lchf)
    Anonym skrev 2013-03-04 14:13:49 följande:
    1 kilo fett är ca 7000 kalorier så för att du ska ha gått ner så mycket på 1 vecka utan någon form av motion, plus allt det du åt i helgen så kan du ju själv räkna ut hur mycket du måste ha förbränt.. vilket inte är realistiskt eller uppnåeligt överhuvudtaget. Det är alltså inte fett du gått ner utan bara vatten som kroppen gjort av med. Ni kanske borde sluta ha sån viktbesatthet och mäta er istället?! Kanske läsa på lite om näringslära också och varför inte skaffa lite verklighetsuppfattning när ni ändå är i gång?
    Men nu är det så att jag är påläst om näringslära men har kommit på att det där med kaloriräkning inte stämmer! Jag åt ca 2000 kcal förut och äter runt 2500 kcal nu men går ändå ner i vikt, det beror på VILKA kalorier jag äter.

Kanske du ska gå till en gnälltråd istället för här peppar vi varandra!
  • Anonym (lchf)

Ikväll Asiatisk lax med spenatpaj (utan botten), wasabicreme
    Imorgon Tacosallad
    Onsdag Stekt fläsk med gräddstuvad vitkål
    Torsdag Sesampanerad kyckling med baconlindad sparris och parmensansmör
    Fredag Lax igen men vet inte hur den ska  tillagas än    

• Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-04 19:05:16 följande:
    Tungan ute Åh, allt det där låter supersmarrigt!! Hur kryddar du den asiatiska laxen? Och wasabicremen?

Haha, hade jag bott granne med dig så hade jag försökt bjuda in mig själv

har marinerat laxen några timmar i chili, färsk ingefära, koriander, lime och sesamolja. Saltar sen och steker på låg värme i ugnen.
    wasabicremen blandar jag bara creme fraice och wasabipasta på tub, tillsätter lite salt.

Jamen det gäller att göra god mat nu så att man inte blir lika sugen på sötsaker efter middagen   
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!