Inlägg från: Anonym (lchf) |Visa alla inlägg
  • Anonym (lchf)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Mickan76 skrev 2013-03-04 22:46:48 följande:
    Anonym (lchf): hur gör du tacosallad? Låter jättegott!

Ungefär som tacos. Gör tacofärs 800g färs med en påse tacomix och egna kryddor, brukar ta chili, paprikapulver, spiskummin, svartpeppar, salt.

Sen gör man iordning en tallrik med blandad sallad från påse, tomat, gurka, paprika, rödlök på halva sidan. Tacofärs på andra sidan, strö över riven ost på färsen och sen guacamole ovanpå. Guacamole gör jag av en avocado, ½ dl creme fraiche, 1 vitlöksklyfta, ½ finhackad gul lök, salt, peppar och sen mosa med gaffel (det ska finnas lite tuggmotstånd). Ungarna och maken brukar ta tacosås istället för guacamole, och så äter ungarna nachos till.  
  • Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-05 00:11:10 följande:
    ! Förresten, jag brukar göra egen tacokrydda om någon vill ha recept så slipper man de färdiga som innehåller allt möjligt.

Hur gör du den då?  Jag har testat en massa olika sätt men ungarna gillar dem inte, därför brukar jag blanda hälften färdig och hälften egen
  • Anonym (lchf)

Det blir inte så mycket träning den här veckan då det är sportlov hos oss. Däremot låånga promenader. 2 timmar igår och idag blir det minst 2 timmar när ungarna åker skridskor på förmiddagen och slalom på eftermiddagen (hade gärna åkt jag med men har en bebis att ta hand om)

• Anonym (lchf)

Välkommen latisen!
    Mitt bästa tips är att träna korta stunder. Känner man att man inte hinner eller orkar så kan man bestämma sig för att ta en powerwalk på 20 min eller så sätter jag på Just Dance på vårt x-box och väljer ett träningsprogram på 12 min. 12 minuter har man tid för, så kan man unna sig en kopp te framför tvn sen. 

• Anonym (lchf)

Nu har jag slarvat med träningen i 4 dagar. Visar sig på vågen :( står still. Idag blir det andra bullar, ska duscha, ge dottern mat sen blir det promenad ca 2 timmar innan konditionsträning ikväll.

• Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-12 07:15:16 följande:
    Jaha, idag stod vikten på 58,0... måste varit 2,6kg vatten som på något sätt försvann under gårdagen!
    Ja, jag brukar också gå upp typ en dag efter att jag gått ner några hg varje dag under en lång tid. Tror att det är kroppen som återställer sig på något vis. Grattis i alla fall!
  • Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-13 08:54:59 följande:
    Oj, 57.1 kg idag! Då har det verkligen hänt något sedan start! Trots allt "skräp" under helgerna...

Idag är det storstädning här! Måste hålla mig inomhus pga bihålan, men städning get ju bra motion. Ska baka lite sen. Imorgon ska sonen opereras.

Anonym- välkommen och grattis till din viktnedgång! Ang ditt inlägg ovan så vill jag poängtera att ingen i den här tråden är gravt överviktig, utan det handlar mest om trivselkilon. För egen del så spelar det ingen roll om jag äter chips med dipp eller grönsaker, jag har ett osunt ätmönster på helgen som jag försöker bryta. Därför kan jag lika gärna unna mig riktigt godis, annars blir det istället så att både det s.k. nyttiga alternativet OCH det onyttiga hamnar i magen... Men jag förstår hur du tänker
    Vad roligt! Själv står jag still på 61,2 och har legat runt där i två veckor nu. SÅ HIMLA FRUSTRERANDE!!!! Funderar på att sluta med mejeriprodukter då jag har läst på många forum att det kan stoppa viktnedgång när man äter LCHF. Gick med barnvagnen i 2 timmar igår, visserligen inte riktigt fort men fick upp pulsen lite i alla fall och sen ett spinningpass på det. Och så står man HELT still på vågen. I helgen börjar jag jobba i alla fall, ska jobba varannan helg nu innan maken tar över föräldraledigheten. Jobbar i kök så då rör man sig hela tiden, blir mycket sittande nu med bebisen.
  • Anonym (lchf)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-13 20:02:13 följande:
    Sonen ska opereras imorgon, fick tid klockan 7.20 på morgonen (!!) så det blir upp tidigt. Köpte en sån där isländsk yoghurt Skyr som jag kan ta med och äta som frukost, sen gjorde jag varsin matlåda av resterande kycklingsallad till mig och sambon. Får hoppas att allt går bra imorgon!
    Lycka till, det går säkert jättebra.
  • Anonym (lchf)

Ääntligen verker det röra på sig, - 0,4 kg. Inte mycket kanske men jag har ju stått still så länge nu.

Idag blir det städning inför helgen, lite planering till maken eftersom han ska ta hand om barn och hushåll hela helgen och det är han verkligen inte van vid (jag hade köpt färdig gulashsoppa till dem och han frågade om vår fyramånaders också kunde äta det om man mosade). Blir att skriva lappar om allt. Är hundvakt idag också så då måste det bli några promenader men det känns motigt nu när termometern visar -21,8.

Och grattis Anonym (#1)!   

• Anonym (lchf)
    Anonym (#1) skrev 2013-03-15 14:27:56 följande:

Vad ska du åka på för kul?

Haha, såg att det ser ut som jag ska åka bort i helgen. Jag ska börja jobba varannan helg, så jag är hemifrån 9 timmar på lördag och 10 timmar på söndag. Ska bli skönt att börja jobba lite smått, får se hur skönt maken kommer att ha hemma Tungan ute
  • Anonym (lchf)

Vad roligt att det verkar ha gått bra för alla i helgen Glad. Jag har ju som sagt jobbat min första helg sen jag fick lillbebisen. Fick sätta gummiband i gylfen för den gick inte att knäppa, men så är det ju bara fyra månader sedan man fick barn. Tänker inte ta på mig ett par större byxor ock för då kanske man vänjer sig vid den stora storleken. Men det var superroligt att jobba, har gått ner 4 hg sen i fredags oxå. Nu har jag fått ny energi! Röja upp lite i huset och konditionsträning står på shemat idag.

• Anonym (lchf)
    Anonym (o) skrev 2013-03-19 09:29:18 följande:
    Står fortfarande still... och idag kunde jag inte hålla mig utan tog en macka till frukost, förvisso osötad rågsmörgås. Har börjat sakna min  kolhydrater lite mer nu.
    I helgen är det kalas och jag vet att det ska bjudas på en slag risröra, och det har jag inte hjärta till att tack nej till. Sen blir det efterätt också... och sen blir det ytterligare ett kalas med smörgåstårta. Vad gör man liksom? är rädd att jag kommer gå upp det jag gått ner. Det är den verkliga utmaningen när man är bortbjuden. Då har man ju inte så mycket val!
    Se till att äta innan kalaset. Antingen äter du lite, eller så tar du med eget och berättar att du "bantar". När jag blir bjuden på tårta så brukar jag ta med grädde och hallon, sen får den som bjuder acceptera det. Nu försöker jag att ta bort alla mjölkprodukter från maten så nästa kalas vet jag inte hur jag ska göra, bara hallon?
  • Anonym (lchf)

Men man går upp och ner lite grann, går inte att hjälpa tror jag. Har gått ner 0,5 kg på en vecka nu så det tycker jag är okej. Nu väger jag 61,5 (-1,5 sedan vi började). Är ganska kort 1,56 cm men med tanke på att jag fött barn för knappt fem månader sedan så är jag nöjd (vägde 55 innan graviditet). Det är andra barnet också och då har jag hört att det går trögare.

Men anonym (o), se till att inte vara hungrig innan kalaset och ät lite grann bara så är det nog ingen fara. Så ska det bli lite varmare väder imorgon också så då kanske en löprunda passar bra? 

• Anonym (lchf)

Ja nu har det väl gått 28 dagar. Ner 1,5 kg för mig känns lite som en besvikelse, då jag rodde att det skulle bli minst 2 kg. Men jag tänker i alla fall kämpa på till min målvikt 55 kg. Ska börja med mer styrkepass och inte bara kondition, har börjat jogga med barnvagnen osv. Det jag är mest stolt över är att jag inte har druckit en enda läsk sedan årsskiftet :)

För en smalare och sundare framtid, lycka till alla! 

• Anonym (lchf)

Och jag 58! Två kilo kvar så är jag nöjd Glad

Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!