Inlägg från: Anonym (#1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (#1)

Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!

Anonym (#1) skrev 2013-03-01 14:19:46 följande:
    Skönt att det inte var något värre. Tandvärk är inte att leka med, det tar ju över hela livet till slut.

Ang kalorier från olika typer av mat så finns det en bra (men lång och bitvis lite svår att förstå) dokumentär på Youtube som heter Sugar- the bitter truth som handlar om vad som händer i kroppen när vi äter olika typer av sockerarter.

En kille har gjort en kort och lite lättare variant av denna föreläsning som jag varmt rekommenderar:

" rel="nofollow" target="_blank">

Målvikt har jag ingen. Jag tänker mig nog ligga runt 54-55 kg, men jag är helt ok med att vikten pendlar lite. Det är naturligt.
  • Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-02 08:15:40 följande:
    Åh grattis! Då är du under 60-strecket ju!!! Glad

Här blev det ju inte så bra igår, eller jag vet inte... Hamnade på krogen med en väninna jag inte träffat på länge och drack säkert 4 glas vin.. sedan åt jag en portion middagsmat kl 1-2 på natten när jag kom hem... med massor av sötpotaits! Haha, var invant tydligen att inte röra klyftpotatisen Så kanske inte blir någon viktnedgång alls här... Ändå känns min vinterjacka väldigt "lös", så får väl se på måndag.

Är inte så hungrig än, har tagit två resorb (inte sovit så mycket..) och LOKA, får se om det blir en pannkaka sen till frukost :-P

Tack!

Jag tror inte du åt sämre än jag gjorde. Jag åt både min egen lunch OCH halva dotterns. Sen åt jag 2 skivor bröd med ost och godis på kvällen i stället för middag. Mmm, riktigt bra. När maken ringer kommer jag att ljuga och säga att jag åt jättebra för han blir så sur på mig när jag är dåligt.

Idag ska vi gå på Skansen med en kompis. Så jag hoppas få några kilometer i benen i alla fall

Men du får tänka som så att även om du inte gick ner lika mycket denna veckan som du kunde ha gjort så är det ju ok så länge det går åt rätt håll
    Anonym (Också lat) skrev 2013-03-01 18:01:05 följande:
    Lata Anna: Ajaj, jobbigt med tandont. Hoppas du slipper mer av det nu då. Skönt iaf att inte behöva laga.

Här visade vågen -1kg imorse och ligger nu på 59, yes! Antagligen bara vatten men känns ändå bra. Har inte hunnit med såmycket promenerande den här veckan eftersom jag har stressigt med labbande på jobbet. Men har iaf hållig mig borta från godis och det verkar ju ge resultat.

Hoppas ni alla får en bra helg!
    Heja Heja!

• Anonym (#1)
    Anonym (o) skrev 2013-03-02 08:25:56 följande:
    Tack för er uppmuntran!

Men det gick nog lite väl snabbt.. var helt skakig, huvudvärk och mådde illa igår. Kan ju vara att jag precis avslutat en pencillin kur. Så jag tog mitt förnuft till fånga och var inte lika strikt igår.. åt lite fler kolhydrater och vips upp ett kilo idag. Men som jsg skrivit förut hälsan kommer först och jag måste ha energi nu när jag har min lille son den här veckan.

Nu ska vi iaf på familjejympa jag har alltså inte gett upp tar bara det lite långsammare tills jag mår bättre igen.
    Jättebra!! det är mitt främsta mål att jag ska vara under 60-strecket.

TS: man måste ju leva och ha lite skoj också omstart imorgon kanske?  
    Helt rätt beslut! Man behöver inte må dåligt när man går ner i vikt.

Jag gick ner från 65 till 56 i somras (efter graviditet)  och jag kan inte minnas att jag mådde dåligt. Jag drog ner på kolhydraterna men åt fortfarande lite varje dag, tillräckligt för att hjärnan skulle få sitt. Så kämpa på och ha kul på gympan!

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-04 07:56:12 följande:
    Jag är mållös, vet faktiskt inte vad jag ska säga mer än JIPPI kanske?! Förvånad Eller så har gravitationen ändrat sig sedan invägningen...... 58,5!! Det är ju helt sjukt (från 60,9 i måndags) och lördagens vansinnesätning hela dagen! Var tvungen att även väga mig på badrumsvågen, men den visade ytterligare 1kg mindre (tycker inte den är pålitlig) men det är nog inget fel på min (garderobs)våg för den brukar visa 1kg mer. Jag måste ju ha gjort någon jätteförändring som jag själv inte tycks ha insett, undrar om det kan vara att jag undvikit pasta, ris och potatis (och bröd!), för jag äter nog ganska mycket av det annars. Jag har nog varit dålig på att "lägga till" annat istället (för vad äter man istället som inte redan då finns på tallriken??), utan jag har bara tagit bort halva tallriken med pasta och i.o.f. ätit lite mer sallad kanske... måste ju bero på det? Men jag har inte mått dåligt eller varit hungrig, då har jag ju ätit mellanmål. Min kropp kanske helt enkelt behövde den där överdrivna överätingen i lördags! Måste tänka på det den här veckan då, att kanske äta lite mer? Fast det mesta är nog vatten! Men jag tycker det är lite märkligt att den visade så mycket minus efter lördagen, jag var som en svullen ko igår!

Mickan, du är absolut inte ensam! Och jag kan nästan svära på att du inte ätit i närheten av så mycket skräp i helgen som jag gjorde....... Skärpning den här helgen som kommer!

Jag ska iallafall inte ut på krogen, tror det var där det sprack för mig.
    Nu måste jag planera veckans mat och sen blir det plugg! Och jag satsar stenhårt på en promenad idag!

Grattis, jag förstår att du blev lite förvånad, men du kickstartade nog kroppen lite. Men även om
    du går ner så är det inte bra att äta så där för tarmar och magen. Och det är rätt mycket salt
    i den typen av mat också.

Här stod vågen på 56.3 så 600 gram från förra veckan vilket jag är väldigt nöjd med. Nu är jag tillbaka inom mitt eget normal-intervall och mer än så kräver jag inte.

Maten i helgen: Lördag blev inte så bra. Vi gick på djurparken hela dagen och ingen av oss fick i oss ordentlig mat, jag åt en pizza på kvällen.  Igår blev det bättre och dagen avslutades med en helt fantastisk sushi

Träningen: Blev ingen organiserad träning (löpning) har sträckt mig i en vadmuskel Men det blev ju ändå 5 timmar på djurparken (ståendes-gåendes) och igår var jag ute och sparkade boll med lilltrollet i en timme, så lite fick jag röra på mig alla fall.

Nu tar jag nya tag och hoppas komma under 56 denna veckan. 3 träningspass är planerade och ett fjärde om jag får tid (vi är mitt uppe i en flytt).

• Anonym (#1)
    Anonym (Lata Anna) skrev 2013-03-04 10:19:04 följande:
    Grattis, du har gått ner mycket den här veckan! Skrattande

haha kanske det Vissa hävdar ju att en ätardag sätter fart på ämnesomsättningen, men det är inte bra att vräka i sig så som jag gjorde och absolut inte den typen av skräp. Sedan funderar jag lite på vad jag hade vägt idag om jag inte ätit så mycket skit i lördags. Men jag är ändå mycket nöjd, detta hade jag verkligen inte förväntat mig!

Så duktigt! Jag tror också kortare pass är bättre! Du gör helt rätt i att lägga undan vågen tycker jag, träningen kommer nog göra stora underverk för din kropp även om det kanske inte syns på vågen

Över ett halvtkilo är ju superbra eftersom du redan väger så lite! hoppas att din vad repar sig snart, ta det lugnt så det inte bli inflammerat!

Ja, nu satsar vi hårt den här veckan!!

Du är ju snart ikapp, haha. Två kilo till så är du förbi mig   Jag är nog liiite för förtjust i mat för att klara att gå ner mer än till 55. Efter det måste jag verkligen dra åt matintaget eller träna ännu mer och då går inte riktigt vardagen ihop för mig. Sen tror jag man kommer till en punkt när man ändå känner sig ganska nöjd med kroppen. Visst skulle man vilja vara ett par kilo smalare men det är inte så att jag skäms för den kropp jag har och då blir det svårt att motivara sig att lägga in den där sista växeln.

Men jag blir peppad av såna här trådar och se alla framsteg som ni gör. Och det gör också att jag tänker en andra gång innan jag hoppar över träningen eller äter den där kakan

• Anonym (#1)
    Anonym skrev 2013-03-04 14:13:49 följande:
    1 kilo fett är ca 7000 kalorier så för att du ska ha gått ner så mycket på 1 vecka utan någon form av motion, plus allt det du åt i helgen så kan du ju själv räkna ut hur mycket du måste ha förbränt.. vilket inte är realistiskt eller uppnåeligt överhuvudtaget. Det är alltså inte fett du gått ner utan bara vatten som kroppen gjort av med. Ni kanske borde sluta ha sån viktbesatthet och mäta er istället?! Kanske läsa på lite om näringslära också och varför inte skaffa lite verklighetsuppfattning när ni ändå är i gång?
    Och du kanske borde skaffa dig lite hyfs? Och inte ge råd när du inte är tillfrågad?

Jag mäter mig också, men känner inte att jag måste lägga ut de måtten här. Det ena behöver inte utesluta det andra. Och jag är för din information, inte ett dugg viktbesatt, tvärt om

• Anonym (#1)
    Anonym skrev 2013-03-04 14:51:27 följande:
    Kanske har du en högre basalförbränning än du tror? 

Tycker bara ni ska vara pålästa _på riktigt_ när ni sitter och ger kostråd osv till varandra. Äta kokosfett till mellanmål liksom, nog bra för kroppen (Y) 
    Haha, du är rolig du. Varför tar du inte din svans och startar en annan tråd där du kan diskutera sånt här

Eftersom du inte har något konstuktivt att komma med så är nog inte det här tråden för dig.
  • Anonym (#1)
    Anonym skrev 2013-03-04 15:14:20 följande:
    Du kanske inte förstår innebörden av konstruktiv? Precis som ni inte verkar förstå innebörden av att gå ner i vikt. Ni kan ju sluta vara så förbaskat envisa om att ni måste skada er kropp med skit och börja ta hand om er själva istället? Ut och rör på er, sluta komma med undanflykter och sluta missförstå innebörden av realistisk! 

Ingen av er kommer lyckas långsiktigt om ni inte VAKNAR och slutar ljuga för er själva! 
    Du, jag springer 35 km i veckan och är ute med mitt barn varje dag. Varför tror du att jag inte rör på mig. Och jag har ätit kolhydratreducerat i flera år och mår bra av det då jag är känslig mot gluten.

Jag väger 56 kg, har ett bmi på 20. Du borde nog gå och dra något gammalt över dig.
  • Anonym (#1)
    Anonym skrev 2013-03-04 15:23:35 följande:
    Varför tar du åt dig om du nu är så duktig då?
    Därför att du hackar på oss i tråden som vill gå ner i vikt och äta hälsosammare. Helt oombedd också. Ingen här har bett om dina råd eller tarvliga kommentarer.

Jag har inte något problem med viken, men det betyder inte att jag inte kan äta bättre, träna mer eller peppa andra att komma igång. Ingen är perfekt.

• Anonym (#1)
    Anonym (Också lat) skrev 2013-03-04 15:29:34 följande:
    Vad tråkigt det blev nu då. Tyckte detta var en trevligt tråd.
    Äsch, strunta i henne. Hon vill bara sätta sig på andra.

Inte ska vi låta henne dra ner tråden Solig
Svar på tråden Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!