Utmaning 28 dagar - ska gå ner i vikt!
Du VILL öka motionsgraden, du VILL gå på promenader, du VILL träna pilates.
Varför gör du inte det då? Varför hittar du ursäkter och bortförklaringar för att INTE göra det?
Du vill inte äta skräp, du vill hålla sig borta från vissa saker, men ändå så köper du dem sakerna och ändå stoppar du dem i dig? Varför?
Varför inte bestämma dig och göra det som du bestämt, du vet ju att du ändå bara får ångest osv när du gör sånt du själv inte vill göra?!
Jag tror inte att medhåll i ursäkterna är vad du (ni) behöver. Jag tror ni behöver någon som ifrågasätter VARFÖR ni inte gör det som ni vill (för det är jag säker på att du faktiskt på riktigt vill), och nu menar jag inte att den personen tvunget måste vara jag, men det här är ett öppet forum!
Och jag kanske inte är den smidigaste i mitt sätt men jag säger inte något för att vara elak, utan menar bara att ni ska öppna ögonen och se att dem här bortförklaringarna aldrig någonsin kommer ta er dit ni vill. Det vet du ju själv för du har provat tusen gånger innan.. man försöker, man hittar ursäkter, "bara en kaka" osv. Sen helt plötsligt har man struntat i promenaderna en vecka, och tänker att det inte gör något om du väntar en vecka till osv. Sen börjar man äta godiset igen och allt annat man inte vill och så får man "börja om" ännu en gång. Det vill ingen av er här egentligen, det är jag säker på, och med lite "tough love", någon som inte säger vad ni vill höra utan vad ni _behöver_ höra så tänkte jag att det kanske hade kunnat gå vägen för er. Att peppa betyder ju inte bara att ge medhåll och klappa folk på axeln!
Och alla är inte lika, en del tar längre tid på sig att komma in i en ny livsstil och andra slutar cold turkey med något. Men de flesta människor är lika på det sättet att de inte blir mer motiverade av att bli trackade och få höra att de är lata eller har dålig karaktär, speciellt inte om de inte bett om personens åsikt.
Jag förstår inte varför du känner att du måste ge dig in i en grupp med människor, som peppar varandra och har trevligt och där alla ser bra resultet, och börja påpeka att folk gör fel?
Starta en egen tråd om du måste diskutera detta, den här tråden är inte rätt forum för dig.
Jag kommer ignorera dina inlägg i fortsättningen.