Svenskflicka skrev 2013-02-26 21:03:50 följande:
Men jisses, läs om. Jag har aldrig påstått att jag är rädd för muslimska lagar, bara för att jag ogillar dessa betyder det inte att jag känner rädsla för dem. Och jo, det finns då en stor risk att undervisningstiden läggs om, och vilka blir då lidande? Jo lärare? Och om nu allt skall vara så hiiiimla rättvist i detta underbara land så tar vi ett ex. Säg att muslimska elever får ledighet vid sitt nyår, och samtidigt ledigt under julveckorna. Borde inte då de andra barnen också få den ledigheten,, dsv ledigt när de andra barnen har ledigt? Hur skall det se ut om alla skall ha sina behov tillfredställda?? Brukar det inte vara så att man har behov efter vad majoriteten vill, och så vitt jaf vet så är inte muslimerna en majoritet (ännu) i Sverige.
Det verkar så på ditt inlägg. Du vill inte leva under muslimska lagar... varför är det ens värt att påpeka när du lever i Sverige, en sekulär stat?
Vad gäller skolan så gäller fortfarande skolplikt i Sverige vilket innebär att alla barn har rätt till undervisning och rimligtvis har de rätt till lika många timmars undervisning under ett år. Jag personligen skulle välkomna ett mer flexibelt system där man planerar just antalet timmar istället för att slaviskt hålla sig efter alla lov (av varav många faktiskt inte har någon praktisk funktion längre). Större frihet till skolorna och föräldrarna att tillsammans planera när ledighet ska läggas in. Alla ska ha samma timmar men Sveriges alla elever måste inte vara i skolan exakt vid samma tidpunkter.
Vill du inte arbeta med muslimska elever är det ingen som tvingar dig. Du kan söka dig till en skola utan muslimska elever. Om inte annat finns ju kristna friskolor.