tvetalan skrev 2013-02-27 21:30:36 följande:
Tack för den!

Jag spelar inte korrekt. Allt jag gjort sen trådstarten har varit att försöka förklara att halal-slakt i Sverige egentligen är precis som all annan slakt här, i enighet med det jag vet om halal-slakt, det jag läst och jordbruksverket. Jag skrev bland annat att Tyras blogginlägg inte borde vara en källa för din uppfattning utan att du borde söka information någon annanstans. Sedan har du bland annat skrivit en massa andra saker som jag också bemött kritiskt eftersom jag tyckt, personligen, att du haft fel. - Det betyder inte att jag har spelat korrekt.
Du har specifikt kritiserat halal-slakt för att du tyckt att det är djurplågeri, då har folk (jag och en del andra) jämfört halal-slakt med vanlig slakt som också utförs i detta långa land för att se om skillnaderna nu är så stora. Det visade sig att det knappt fanns några skillnader varför folk därför skrev att om du är kritisk mot halal-slakt så torde du också vara kritisk mot vanlig slakt också.
Nu orkar jag inte sitta och slösa tid på denna diskussion längre eftersom den inte leder någonvart. Du verkar glömma vad du skrivit och tyckt bara några inlägg innan för att sedan börja på en helt annan bana. Allt bottnar i en och samma sak vilket du också skrev ovan. Därför är detta slöseri med tid. Återkom när du är redo att öpnna ögonen för att alla i samhället ska ha samma rättigheter.
För all del. Jag bemöter dig på samma sätt som du bemöter mig.
Du menar att jag spelar dum för att jag är kritisk emot bl halalslakt? Tyras blogg är inte min totala kunskapskälla, jag har nämligen fått lära mig att undersöka ett flertal källor. Anledningen att jag lade upp hennes blogg var att påvisa vad som kan hända om man kritiserar islam.
Källan till vad halalslakt lade jag till när jag startade tråden. Du får nog ta och läsa igenom min trådstart innan du kritiserar vad/hur jag lagt upp ngt.
Jag har dessutom ett flertal gånger skrivit att övrig slakt i Sverige INTE är ok. Tycker att man skall ta tag i de problem som man har på svenska slakterier. Halalslakt är in ok för mig då det sker i religionens namn, något jag sagt ett flertal gånger innan.
Det är DU som bemötte mig med att jag inte skulle spela dum när mina argument inte passar för dig.
Jag har verkligen inte glömt vad jag skrivit, du borde snarare läsa om och läsa RÄTT innan du påstår att jag skulle verka "dum", slösar din tid etc.
Jag vet och anser att alla har samma rättigheter, men många verkar ha glömt att samma människor också har samma skyldigheter.