Inlägg från: Svenskflicka |Visa alla inlägg
  • Svenskflicka

Halalslakt

ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:14:43 följande:

jag vet hur lite sanning media skriver och har sett det pa tv, sa fort det handlar om islam eller muslimer, sa behover inte lasa
    Jaha, det är så det ligger till. När det är någonting som handlar om SD då är det sant, men när det handlar om muslimer, ja då är allt påhittat. Jisses ummaabdilleh, vakna upp!
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:23:37 följande:
    Till er som är som har en sådan kritisk inställning mot islam borde läsa boken "Islamofobi" skriven av Mattias Gardell. Orkar ni inte läsa den så finns det säkert en sammanfattning eller en recension på youtube.

Jag säger inte att ni är islamofobiska men jag har märkt att er åsikt om halalslakt har gått från djurens rätt till kritik mot att islam breddar sig till halalmat i skolor det är liksom spretigt och jag tror att det beror på okunskap för något ni inte vet något om, något som känns läskigt för er.

Trevlig läsning, hoppas någon lyder mitt råd  Glad
    Ja, vi är ju sååååå rädda. Jag är inte rädd för Islam,  men religion i allmänhet skapar bara konflikter och krig. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:27:50 följande:

tycker du borde vakna upp, da jag ar muslim och vet sanningen om islam...jag lever inte efter media utan efter islam och kanner till fakta fran ratta kallorna inte fran ignorranta folk och media som halva sveriges befolkning gor
    Du må vara muslim, men jag lever ändå i ett samhälle som idag präglas av din religion.
    Jag röstar inte på SD för att jag vill skicka ut alla invandrare, jag röstar på dem av många andra anledningar. Det är bl.a här jag anser att många i Sv bör vakna upp. 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:24:07 följande:

varfor ska andra folk bestamma vad jag ska ata eller hur jag ska kla mig?? har ni inget eget liv an oroa er for andras?
    Jahaaa, så ingen ska tvinga dig att äta icke halalslaktat kött, men det är OK att tvinga skolungdomar som inte tillhör din religion att äta halalslaktat??? 
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:30:46 följande:
    Nej. Det är rädslan och hatet för okända saker, för annorlunda saker som skapar konflikter. Makt och pengar skapar konflikter. Jag säger att du inte vet någonting om historien och inte heller om islam och därför tycker jag du borde läsa först- tala sen.

För övrigt så vill jag inte diskutera med dig i fortsättningen Svenskflicka, för jag tycker du är nedlåtande och trycker ner folk hejvilt.  
    Nämn ETT ställe där jag har varit nedlåtande gentemot någon? Jag har tidigare blivit överkörd, så nu kör jag samma race, jag bemöter mina motståndare som de bemöter mig. 

och btw, lägg av med opåläst snacket, jag har läst mycket historia och vet att religionen spelar en stor roll i krigsutvecklingen. Eller vad är kortstågen, och terrordåden i USA för ngt? Krig för att få mer landmassa?? Nej, dessa krig har skett i Guds namn.  
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:37:58 följande:

vakna upp fran vada?? lev erat liv och  lat oss leva varat
    OM du inte ser den samhällsutveckling som vi har idag så säger jag bara lycka till. 
    (tänker inte ta den utvecklingen här) 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:38:51 följande:
    jag marker att det ar ingen ide att snacka med dig, eftersom du inte verkar ha alla hastarna hemma!!!!
    För att jag möter ditt argument på en relevant nivå eller vaddå?? 
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:48:07 följande:

ja och det ar ALLA muslimers fel att det ar som det ar, ingen annans
    Sa jag det?
  • Svenskflicka
    ummabdilleh skrev 2013-02-28 18:51:54 följande:

bra for dig, sj har jag 2 formar med lassagne har gjorda pa halalkott ..har aldrig mott en muslim med barn pa vanligt dagis som klagar att de inte far halal..hade sj min aldsta son pa vanligt dagis och han at vegetarisk mat..ingen klagar
    Men varför är det då så viktigt med halal. Eller är det viktigt ibland, men inte alla gånger?
  • Svenskflicka
    tvetalan skrev 2013-02-28 18:50:13 följande:
    ummabdilleh : Genom historien har det alltid funnits en folkgrupp som har fått vara syndabock, ett tag brände man häxor på bål här i Sverige och för att inte nämna judehatet för inte så länge sedan. Genom historien har det varit häxor, kättare, kalvinister, katoliker, tattare, romer och judar. Idag är det Islam och muslimer. Tyvärr. Såhär låter det från politiker idag : "det muslimska hotet mot vårt samhälle mer allvarligt än klimatproblemen" (vice statsminister Espersen). 

Allvarligt talat så finns det inget vi kan säga i just denna debatt som kommer få någon av bakåtsträvarna att ändra sin åsikt.
    Tyvärr ser samhället ut såhär idag och folk som uttalar sig om något utan att vara läsa på blir bara fler och fler... Rynkar på näsan 
    Genom historien har det också funnits religioner som kämpat emot varandra och velat bredda ut sina territorium. 1096-1291 var det korstågen som gällde. på 600-talet var det Islam som bredde ut sig. Katolicismen var som starkast under 1200-talet, reformationen 1500 ledde till att det luterska kyrkan bredde ut sig etc etc. Religioner har alltid kämpat emot varandra. 

Jag är inte bakåtsträvande, jag vill bara inte ha ytterligare religionskrig.  
Svar på tråden Halalslakt