Inlägg från: straw2008 |Visa alla inlägg
  • straw2008

Varför köper du så kallade flickkläder till din flickbebis?

Vi har aldrig haft nylonklänningar på vår dotter. Mjuka swettisklänningar o strumpbyxor är väl knappast sämre än något annat?? Båda våra barn har haft strumpbyxor o ingen av dem har varit tjock så allt har suttit bra.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Våra barn som är sv olika kön har även ärvt av varandra. Men då det handlar om att köpa nytt brukar vi köpa det som just barnet vill ha. Mkt minirodini moonkids zara

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Min mamma klippte mig i killfrisyr o köpte endast killkläder till mig som liten. Jag fick alltid höra ALLTID höra att jag såg ut som en kille !! Jag blev så sjukt ledsen varje gång.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ja det är något som sitter kvar idag 36 år senare. Tror att EN enda kommentar typ "åh söt dotter du har" hade räckt ett helt LIV för mig. Men jag ärvde o blev klädd som en pojke. Hatar det idag, ville vara som de flesta tjejerna i klassen. Jag slutade klä mig som pojke vid 14 års ålder ca. Sen tog det ca 4 år för håret att växa ut då jag var helt snaggad innan. Idag tycker jag det är extremt viktigt att vara feminin. Gäller även min son o dotter, vill aldrig de ska behöva känna sånt utanförskap som jag känt.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

O till er som skriver att ni har "pojkflickor" ni klär de ändå i tights de har page eller längre samt converse typ !! Jag var 12 näst intill rakad hade grå piké tröja o mörkblå lejon gympaskor byxorna var mörkgrå jeans typ. Jag var tonåring för sjutton !!! Ni som även påstår att ni är så "genus" kör ni barbietröja på er 13 åriga son på skolkortet ? Eller är det endast pojkar upp till 2 år som är gulliga i ballerinatights ??

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Exakt de ska få klä sig som de vill, dvs tvärtemot vad jag fick som liten.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Sen formas inte en människa endast efter vad folk säger om barnets utseende. Larvigt att tro !! Tex så är mammor som har silicon sjuka i huvudet då de sänder fel signaaaaaler! Men hallå, barnet har väl en EGEN uppfattning om vad som är fint ? Alla andra 20161516 par bröst de ser i livet då ?? Näää alla ni tokar tror på allvar att det endast o endast går i föräldrarnas skor o opererat sig då "min mamma gjorde det för 20 år sen" på allvar ??

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ha ha INGEN aning !! Men jag tar igen det med råge o ni som endast nämner lindex rapunzel hello Kitty o starwars... Vet ni OM att man tex kan handla på minirodini polarn osv ? Där finns könstypiska kläder utan blaffiga tryck.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Men eftersom barnet haft Barbie hela livet är det väl även ett naturligt inslag som tonåring?ta studenten i kjol som ung man ? Mörk kostym lånad av pappa till dotterns 17 års dag?

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

I vår familj fanns inte pengarna för att klaga. Min mamma la fram kläder säkert tills jag var 14 o jag började bestämma själv typ vid 14. Inte en chans i hela världen att jag ens trode att jg kunde påverka mina föräldrar som 2 åring. Inte på världskartan.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008

Ang skönhetsoperstioner så är verkligen inte alla operationer så uppenbara att de syns. Mina barn är självständigare än att de kopierar mitt beteende då det kommer till så stora saker. Kommer absolut stötta mina döttrar eller söner vad de än har på sig o vad de än vill operera. Varför ska de lida över något för sakens skull liksom ? Kläder ska de få välja så länge jag har råd att ge de va de önskar.

I kinamockaskogen.....
  • straw2008
    Mummamalin skrev 2013-02-25 01:26:04 följande:
    Ditt barn kommer att titta tillbaks på kort på sig själv som bäbis för att hitta sina egna rötter och ben att stå på. Hen kommer att fundera på hur hen såg ut som bäbis, vad som hände, hur hen kom till världen etc. Och de kläder du sätter på ditt barn kommer med ganska stor sannolikhet att påverka hur ditt barn senare ser på sig själv.

Nää men du tagga ner lite va ? Jag HAR inga foton, inga visuella minnen alls. De existerar inte. o då jag frågade vänner om de brukade kolla på kort från då de var bäbisar /barn för att hitta sin a ben att stå på så undrade de om jag var knäpp... alltså tagga ner lite, kan nog vara bra för dig.
    I kinamockaskogen.....
Svar på tråden Varför köper du så kallade flickkläder till din flickbebis?