Varför köper du så kallade flickkläder till din flickbebis?
Älskar kläder med puffärm, stickade tunikor, rosetter, brodyr, spets, madickenklänningar etc. Min man gick inte med på att jag klädde sonen i det, så ja jag älskar att köpa det till dottern. Kanske släpper det med tiden, eller hon själv har en åsikt om sin klädsel. Men så länge jag kan och vill så kommer jag klä henne i "tjejkläder", behöver inte vara just rosa men flickig modell. Ser ingen anledning att inte göra det, jag klär mig ofta i tunikor/klänning/kjol och klackar, min man i traditionell herrklädsel. Varför skulle man inte kunna göra detsamma med barnen?
Vad är fel på att man klär barn enligt "könskod"? Man har ju altingen det ena eller det andra, det är ju inte så att man frågar barnet villket kön det vill tillhöra. Jag har en av varje, jag är överlycklig och stolt över dom båda, när dom kan ta sina egna beslut så får dom göra det (så länge det är kläder för väder), den läggning eller livstil dom vill tillhöra/är har dom många år på sig att utforska under livet, det är inget jag beslutar åt dom under småbarnsåren.