Inlägg från: skogsvitter |Visa alla inlägg
  • skogsvitter

Hur svåra pussel lägger era 3-åringar?

Undrar också varför du nödvändigtvis måste köpa i hans ålderskategori? Det har vi aldrig gjort med äldsta dottern som älskat att bygga pussel sedan hon var ca 1½ år. Bra pussel finns överallt, men du måste ju börja bortse från ålderssiffran!

• skogsvitter

I den åldern skulle jag tippa att 50-100 bitars är en lagom utmaning för ett barn som gillar att bygga pussel. Vår yngsta är 2,5 år och bygger pussel av den storleken. 100-bitars med viss hjälp dock, annars tappar hon tålamodet Så de är egentligen lite för svåra för henne ännu!

• skogsvitter
    stor grön drake skrev 2013-02-23 14:04:34 följande:
    bokhandlarna här har inte alls pussel, och som sagt, leksaksbutikerna har "småbarnspussel" eller "vuxenpussel" och inte heller på lekmer hittade jag något bra
    Oj? Bor du i Sverige?
    Jag har nog aldrig varit i en stad där man inte haft vanliga pussel i bokhandeln eller i leksaksbutiker. Har ni någon hobby-butik? Spelbutik? Vi bor i en medelstor stad i Norrland och här finns det en hel uppsjö av spel och pussel på leksaksaffären inne i stan, bra pussel finns också på var och varannan livsmedelsaffär. Ica maxi, coop, citygross tex.

Kolla annars tex lekmer.se, br leksaker och toys r us på internet.
  • skogsvitter

Du bor i Finland? Är det så dåligt utbud på pussel där alltså?
    Har tyvärr ingen koll på finska webb-butiker.

Svar på tråden Hur svåra pussel lägger era 3-åringar?