Inlägg från: stor grön drake |Visa alla inlägg
  • stor grön drake

Hur svåra pussel lägger era 3-åringar?

Min kille är 3 år och 3månader och älskar att lägga pussel. Jag har lite svårt att hitta bra pussel i hans ålderskategori, och blev nifiken på hur det är för andr. Hur svåra, hur många bitar alltså, pussel klarar era treåringar? Och var hittar jag bra pussel?

• Svar på tråden Hur svåra pussel lägger era 3-åringar?
  • stor grön drake

Det är inte jätteviktigt med ålderskategorin (3-5 år) men han är kinkig på motiv och här finns det bilar med max 48 bitar och sen jätteavancerade saker med fantastiskt fina djurmotiv som inte intresserar honom ett dugg. Så nätsidor med bra pussel sökes Just nu har han ett 60 bitars som han klarar utan problem, men mer utan att bitarna är hopplöst små har jag inte hittat, han behöver ändå ganska stora bitar ännu

• stor grön drake
    Flickan och kråkan skrev 2013-02-23 13:13:02 följande:
    Det finns en hel del pussel med tecknade motiv som har runt 100 bilder. Foton är svåra. Det finns en hel del Astrid Lindgrenmotiv som är runt 100 bitar. Min yngsta fick ett 100-bitars med motiv från cars härom veckan. Vi har ett 100-bitars med "djungelhjul" också. Alla dessa är köpta på bokhandlare.
    bokhandlarna här har inte alls pussel, och som sagt, leksaksbutikerna har "småbarnspussel" eller "vuxenpussel" och inte heller på lekmer hittade jag något bra
  • stor grön drake

Nej. På lekmers finska sida är alla "bra" pussel slutsålda :)

skogsvitter skrev 2013-02-23 16:01:50 följande:
    Oj? Bor du i Sverige? Jag har nog aldrig varit i en stad där man inte haft vanliga pussel i bokhandeln eller i leksaksbutiker. Har ni någon hobby-butik? Spelbutik? Vi bor i en medelstor stad i Norrland och här finns det en hel uppsjö av spel och pussel på leksaksaffären inne i stan, bra pussel finns också på var och varannan livsmedelsaffär. Ica maxi, coop, citygross tex. Kolla annars tex lekmer.se, br leksaker och toys r us på internet.

Min kille har inte tålamod alls annars, därför faschineras jag av hans pusslande själv älskar jag pussel.
  • stor grön drake

Kanske inte generellt, men här där jag bor tydligen jag hoppas på att de ska få in lite nytt nu när alla reor är över, kan ju vara att det bara varit väldigt urplockat, vad vet jag.

skogsvitter skrev 2013-02-23 20:24:13 följande:
    Du bor i Finland? Är det så dåligt utbud på pussel där alltså? Har tyvärr ingen koll på finska webb-butiker.

Svar på tråden Hur svåra pussel lägger era 3-åringar?