Varla skrev 2013-03-16 09:21:47 följande:
Känns som att TS beskriver en pansexuell snarare än en bisexuell. Den vedertagna tanken med pansexualism är att man inte ser kön, något som däremot bisexuella gör. Å andra sidan finns det dem som använder Pansexuell definiation för att även kunna inkludera transpersoner i sin läggning.
Skulle precis säga det. Det finns bi/pansexuella som verkligen inte bryr sig om vilket kön (eller genus) personen ifråga har. Sen finns det bisexuella som tänder på både män och kvinnor men ser dem som olika kategorier. Bonusfråga: Straighta killar som tycker om både vita och asiatiska kvinnor, kan de vara kroppsfixerade? Har de svårt att välja? Är de färgblinda?
Jag är bisexuell. Jag har samma "smak" när det gäller personlighet hos både killar och tjejer, men föredrar olika utseenden. Exempelvis tycker jag om mulliga tjejer men smala killar. Alla är inte könslösa för mig, är jag kåt på någon så är jag ju intresserad av vad den personen har i byxorna. Däremot så lägger jag inte så mycket vikt på kön när det inte är sex inblandat, jag ungefär lika många tjej- som killkompisar. Kan också säga att det finns idioter av båda könen, ett jobbigt ex är ett jobbigt ex oavsett kön.
Bisexualitet är egentligen inte svårt. Vi kan vara attraherade till män och kvinnor. Det behöver inte vara på samma gång. Ja, vi ser skillnad på män och kvinnor, kanske till och med föredrar det ena framför det andra.
Jag antar att du, straighta kille, inte ser alla tjejer som attraktiva. Andra faktorer styr också: utseende, personlighet, ålder, etc. Eller finner du Märta, 80+ med tandproteser lika snygg som Josefine, 20 och helt frisk? Jag väljer ju fortfarande baserat på sådana faktorer.
Och du kanske tycker om flera "kategorier" av tjejer. Exempelvis, olika åldersgrupper, olika etnicitet, olika klädstilar eller personligheter. Du kanske tycker att en kort tjej passar bättre i vissa kläder, och en lång tjej i andra kläder. På samma sätt så tycker jag att män passar i vissa kläder och tjejer i vissa, även om jag kan finna medlemmar från båda grupper attraktiva.