Aniiee skrev 2013-05-24 14:47:29 följande:
Duvorna har okuperat balkongen totalt. Går inte att gå ut på balkongen. Envisa som fan är de. De fyra första åren jag bodde här fick jag iväg dem på sommaren, när jag använde balkongen, men så fort det blev för kallt för att använda den så kom de tillbaka. Jag tror att han som bodde här matade dom. De bygger bo och lägger ägg där ute också... Så trött på dem. Anmält till hyresvärden massor med gånger, men de och anticimex är inte överens om vem av dem man ska vända sig till. Ringer jag hyresvärden så säger de att jag ska ringa anticimex, ringer jag anticimex säger de att jag ska ringa hyresvärden och felanmäla, så ska de ringa anticimex.....
Oh, älskar timjan. Oregano också. Jag ska nog testa. Kan man köpa sånna där från mataffären och dela up? Har förstått att det egentligen är flera plantor. Eller borde jag hitta en plantskola? Vet inte var det finns en här i närheten... Tror du basilika skulle klara sig i ett norrfönster?
Usch, jobbigt med duvorna. Man tycker ju att hyresvärden i alla fall skulle kunna hjälpa till att näta in balkongen eller nått.
Nej, de från mataffären är inte uppdrivna för att leva länge. Det kan gå, men det kräver en del jobb. Har du någon blomsteraffär i närheten? Blomsteraffären på mitt lilla förortstorg har i alla fall en del örter så det kan vara värt kolla. Jag är ingen expert på basilika (eller något annat i växtväg...) men mina verkar trivas bäst i ett fönster med mycket sol, fast stående en liten bit ifrån själva fönstret. Har de för direkt solljus blir bladen brända, men de vill ändå ha det ljust. Men fråga när du köper den, de kanske har något smart tips.