Tygtiiger skrev 2013-05-25 08:42:32 följande:
Kan tipsa om plocksallat - det växer som ogräs och är väldigt gott. Jag hade det i en låg, vid kruka i en hylla, de kräver inte mycket jord och fixar både sol och skugga (men behöver vattnas!!) så det är perfekta balkongväxter. Jag köpte en påse blandade salladsfrön och sådde en ny kruka när den första började komma upp.
Aniee - basilika och gräslök är lätt att odla från frön, oregano har jag faktiskt fått att överleva vanliga köpeplantor, men man får jobba lite med dem. Om du har ett Plantagen nära dig så har de örter färdiguppdrivna som håller sig bra som krukväxter både inne och ute. (och köp finmaskigt hönsnät och en häftpistol och näta in balkongen! Inte jättesnyggt men otroligt mycket bättre än att ha duvor där! Så kan du sitta där och dricka kaffe och peka finger åt duvorna och skratta.)
Ja, jag får köpa lite när jag får lön i Juni.
Jag hade gärna nätat in balkongen, om den inte bestod av järn, aluminium och betong. Och om det hade gott att gå ut där överhuvudtaget. Jaja, de kommer i alla fall definitivt försvinna nu när det blir stambyte, balkongerna ska också renoveras...
Plocksallat, vilket bra tips. Det ska jag komma ihåg.