• Svar på tråden November bebis 2013
  • camilla1979

AnnaPanna90
    Här har du en som har det precis likadant!! Inga symtom knappt men sover som en kratta (låg vaken mellan 02-04 i natt omöjligt att somna om) känns som att jag mår alldeles för bra för att vara gravid och nojade ihop kring detta tills tårarna tillslut kom (japp upptäcker att jag är känslomässigt labil också ;)) Ringde 1177 nu på morgonen och även om jag inte vågar tro det till 100% så gav det mig hopp och jag kan känna mig lugnare för tillfället. Enligt sjuksköterskan så är alla graviditeter olika och om man inte haft en blödning eller blodblandade flytningar följt av buksmärtor så är man fortfarande kliniskt gravid. Att man väljer att säga att avstannade symtom är ett tecken på MF är för att det KAN vara så (men det är inte vanligt) det är dock de man hör talas om då de som det går bra för aldrig hamnar i statistiken. Att man är orolig för att symtomen kommer och går i V6-7 är inte konstigt, vissa klarar sig ju igenom de första tre månaderna utan att ens märka att de är gravida. Hon tyckte jag skulle luta mig tillbaka och njuta av graviditeten och gratulerade mig till att jag fått må så bra och hoppades jag skulle göra det även i fortsättningen. Klart jag är nervös och orolig men jag väljer att lyssna på henne nu, det finns inget jag kan göra så en promenad i solen kommer göra även mig gott! I bland finns det bara en sak att göra...att vänta!!!
    Lycka till

• idape
    Kajsabet skrev 2013-03-23 21:07:04 följande:
    Lunah: hoppas din oro har släppt lite med detta :) Själv har jag blivit helt nipprig av att få reda på att minskade symptom kan vara tecken på missfall. Har känt efter konstant och fått för mig att alla symptomen är borta (min pojkvän har vart iväg hela dagen och har inte kunnat dumförklara alla mina tankar). Men ja, jag behöver bara ställa mig upp så gör brösten ont. Och jag har börjat gråta två gånger. Och jag sov 11h inatt. Jag tror inte att man ska känna efter för mycket, blir så lätt fel då och massa onödig oro.
    Mina försvann ena dagen och kom tillbaks nästa el försvann 2 dagar och kom tillbaks annorlunda. Jag letade oxå varje dag och höll på bli galen. Nu har dom ändrats lite. Så det är olika hela tiden.
  • gelemamman

Sakira - det är kanske ett hälsosamtal? Man pratar om alkohol tobak mat motion och ev frågor tas upp. Kanske?

• idape
    Fiamedbarn skrev 2013-03-23 21:45:41 följande:
    Jag har också sovit MINDRe den första tiden! Mycket märkligt
    Jag vaknar varje natt och kan sen inte somna om på länge. Sen är jag riktigt trött om dagarna.
  • idape
    Fiamedbarn skrev 2013-03-24 06:40:18 följande:
    Betty-Boop, välkommen!

Nu har jag retestat och det blev ett plus! Idag är jag dessutom lite uppsvälld Men molvärken lyser med sin frånvaro. Sååå skönt att få se ett plus! Hoppas nu  bara att pyret vill stanna hela vägen!! 
    Vad roligt!! Kram
  • idape
    Anna83a skrev 2013-03-24 06:55:05 följande:

Alltid skönt att få se ett + :) Jag tog två test första dagen o sen tog jag ett till en vecka senare ;) När man inte har symptomen så är det ju så svårt att fatta. Mina bröst gör ont o har svullnat lite så jag känner lite på dom ibland när jag vill ha bekräftelse, haha!
    En fråga till alla: När börjar ni berätta för nära o kära? Förra gången väntade vi med familjen till v 12 (vissa kompisar fick veta rätt så tidigt) men den här gången känns det inte lika viktigt att vänta. OM det skulle hända nåt så får man ju stöd från familjen. Funderar på att berätta i påsk (v8). Bor långt ifrån min familj o träffas inte förrän i maj nästa gång. Vill ju inte ta det över telefon o till maj kan jag inte vänta ;)
    Vi ska berätta för föräldrarna och svärföräldrarna i påsk(v8) efter att sett ett hjärta slå på onsdag förhoppningsvis!!
    Dom andra får vänta till v 12 då det inte gick så bra förra gången och jag redan berättat då för föräldrarna och svärföräldrarna och syskon då i v 7 så vill vi inte ge dom falska förhoppningar en gång till.
    Men håller med, mamma har jag redan berättat för, man får ju stöd oxå om det skulle hända nåt så närmaste familjen tycker jag man kan berätta för när man själv känner för det när det än är. 
  • Kajsabet

Jag och min pojkvän har inte riktigt bestämt när vi ska berätta för nära och kära. Det är vårt första barn och då vill man kanske inte riktigt kläcka nyheten om att man bildar familj om det sedan blir ett MF. Å andra sidan missar man ju allt stöd och det värsta av allt - man har ingen att dela sin glädje med i tre månader! :/ Jag är typ i v4+6, så det är lååång tid till v12... Den enda som vet om detta i dagsläget förutom oss är en kompis till mig. Det var lite svårt att fråga om tips på MVC utan att kläcka nyheten ;) Vi bor i samma område och hon var jättenöjd med sin MVC! Av en slump ska jag på inskrivning hos samma barnmorska som hon hade haha.

• Sakira

Gelemamman! Jo det kanske det är! Som sagt vet inte riktigt vad det är men det låter väl logiskt!

• Mosingen

Idag har tröttheten slagit till! Känns som att jag var på fest igår.. totalt förlamad. Men det känns bra iaf ett symptom!

• annaBG

Mosingen: trött är ju alltid något, och bättre än det illamående jag går runt med ;) åt en twister vilket kändes bra! Sen är det den här svullna magen.. Jobbigt att dra in hela tiden!

Svar på tråden November bebis 2013