Anna83a skrev 2013-03-24 06:55:05 följande:
Alltid skönt att få se ett + :) Jag tog två test första dagen o sen tog jag ett till en vecka senare ;) När man inte har symptomen så är det ju så svårt att fatta. Mina bröst gör ont o har svullnat lite så jag känner lite på dom ibland när jag vill ha bekräftelse, haha!
En fråga till alla: När börjar ni berätta för nära o kära? Förra gången väntade vi med familjen till v 12 (vissa kompisar fick veta rätt så tidigt) men den här gången känns det inte lika viktigt att vänta. OM det skulle hända nåt så får man ju stöd från familjen. Funderar på att berätta i påsk (v8). Bor långt ifrån min familj o träffas inte förrän i maj nästa gång. Vill ju inte ta det över telefon o till maj kan jag inte vänta ;)
Vi ska berätta för föräldrarna och svärföräldrarna i påsk(v8) efter att sett ett hjärta slå på onsdag förhoppningsvis!!
Dom andra får vänta till v 12 då det inte gick så bra förra gången och jag redan berättat då för föräldrarna och svärföräldrarna och syskon då i v 7 så vill vi inte ge dom falska förhoppningar en gång till.
Men håller med, mamma har jag redan berättat för, man får ju stöd oxå om det skulle hända nåt så närmaste familjen tycker jag man kan berätta för när man själv känner för det när det än är.