• Svar på tråden November bebis 2013
  • idape
    Susssiii skrev 2013-03-24 08:47:11 följande:
    Tjo alla Goa...Vet jag är jobbig med alla mina frågor & min oro ... Har bara två frågor ...första främst till er som plussat med bäst på test stickor ... Har ni någon gång fått ett lika starkt teststräck som kontrollsträck? Jag ska vakt vara gravid i v 5-6 enligt ul men mitt test visar fortfarande svagt! Är som ni nog vet vid det här laget så himla rädd att graviditeten stannat av i och med det & att ul bara visa att jag var i v 4 för en vecka sen trots att det är ca 3 v sen jag plussade första gången (när jag gjorde ul var det alltså 2 v tidigare som jag plussat & då var jag i v 4-5 enligt hon som gjorde det) Dom såg endast en slemsäck... & min andra fråga är vad är slemsäck? Är det samma som hinnsäck? Hade varit jätte tacksam om jag kunde fått er hjälp!!!
    Att du inte tar några andra test än dom och kollar, tex billiga testers så ser du hur starkt strecket är!
    För där ska det vara lika starkt som kontrollstrecket vid den här tiden.
    Förstår inte hur du ska orka oroa ihjäl dig över påsk och allt. Säger som innan att du ska ta tag i det och göra ett privat vul i veckan. Du säger att din kille vill vänta tills embryot växt till sig, men han får förstå att din oro går i första hand. Du oroar ju ihjäl dig tjejen!! Går ni och kollar nu ser du ju hur allt ligget till. Väntar du och får se att graviditeten stannat av så blir det ännu jobbigare desto längre tiden gått. Hur jobbigt det än är att det bättre att veta än att leva på hoppet. Kram
  • idape
    Ino skrev 2013-03-24 09:38:46 följande:
    Hur långt har ni andra novembermamor hunnit tänka i barnplaneringen. Tänker ni redan förlossning, barnvagn, barnrumstapeter.... eller vågar ni bara ta dag för dag än så länge? 
    Definitivt bara en dag i taget, men i bland kan man bara för skojs skull tänka lite längre fram.
  • idape
    Susssiii skrev 2013-03-24 09:40:37 följande:
    Såhär såg testet ut imorse ! & ja jag vet att jag inte borde fortsätta testa men det är JÄKLIGT svårt när man oroar sig så!!! i898.photobucket.com/albums/ac188/Susssiii/36...
    Det är ju ändå ganska starkt! Är inte säkert dom blir starkare, annars så ska det ju vara lika starkt. Du kan beställa väldigt billigt på billiga tester, dom är jättebra!! Du måste testa med ett annat för att få svart på vitt. Köp ett clearblue digital och se vad det visar. Är det inte 3+ är det ju nåt som förmodligen inte stämmer, det är det enda om du inte ringer och säger att du misstänker att nåt är fel och vill kolla nu. Jag hade inte brytt mig vad min kille sa där. Aldrig att jag hade gått och oroat mig så. Det är ju inte bra. Kram

• idape
    jyns00 skrev 2013-03-24 09:54:23 följande:
    Ringde för att få hjälp med mina flytningar idag, sjuksköterskan skickade mig vidare för hon visste inte riktigt. Men hon sa att det är kritiskt dessa veckor, blev kopplad till kvinnokliniken men där var fullt. Ringde 1177 och när jag satt i kön kände jag att de kommer ändå bara säga att det är lite ovisst nu dessa veckor och det både kan vara normalt och påbörjan till missfall. Känns som att jag får vänta och se :)
    Hur har flytningarna fortsatt nu då?
  • Fiamedbarn
    camilla1979 skrev 2013-03-24 11:07:29 följande:
    AnnaPanna90
    Här har du en som har det precis likadant!! Inga symtom knappt men sover som en kratta (låg vaken mellan 02-04 i natt omöjligt att somna om) känns som att jag mår alldeles för bra för att vara gravid och nojade ihop kring detta tills tårarna tillslut kom (japp upptäcker att jag är känslomässigt labil också ;)) Ringde 1177 nu på morgonen och även om jag inte vågar tro det till 100% så gav det mig hopp och jag kan känna mig lugnare för tillfället. Enligt sjuksköterskan så är alla graviditeter olika och om man inte haft en blödning eller blodblandade flytningar följt av buksmärtor så är man fortfarande kliniskt gravid. Att man väljer att säga att avstannade symtom är ett tecken på MF är för att det KAN vara så (men det är inte vanligt) det är dock de man hör talas om då de som det går bra för aldrig hamnar i statistiken. Att man är orolig för att symtomen kommer och går i V6-7 är inte konstigt, vissa klarar sig ju igenom de första tre månaderna utan att ens märka att de är gravida. Hon tyckte jag skulle luta mig tillbaka och njuta av graviditeten och gratulerade mig till att jag fått må så bra och hoppades jag skulle göra det även i fortsättningen. Klart jag är nervös och orolig men jag väljer att lyssna på henne nu, det finns inget jag kan göra så en promenad i solen kommer göra även mig gott! I bland finns det bara en sak att göra...att vänta!!!
    Lycka till
    Vad underbart att läsa! Tack för att du delar med dig
  • mmjonsson

Behöver råd :/ jag har återbesök tis 2 april efter min blödning denna vecka men jag vill veta redan nu i veckan om det står rätt till eller inte. Funderar då på att åka in till akuten typ på ons/tors och fejka något bara är att kolla så jag kan andas lite i påsk..men det känns så drastiskt. Usch :/ vet ju inte om jag har fortf är gravid eller inte?! Vad hade ni gjort?

• idape
    mmjonsson skrev 2013-03-24 13:24:52 följande:
    Behöver råd :/ jag har återbesök tis 2 april efter min blödning denna vecka men jag vill veta redan nu i veckan om det står rätt till eller inte. Funderar då på att åka in till akuten typ på ons/tors och fejka något bara är att kolla så jag kan andas lite i påsk..men det känns så drastiskt. Usch :/ vet ju inte om jag har fortf är gravid eller inte?! Vad hade ni gjort?
    Men blödde du mycket då?
    Jag hade nog inte klarat ljuga så jag hade ringt och bett om ett vul i veckan pga min oro, annars privat! 
  • jyns00

Idape: var precis på toaletten och de är fortfarande ljusbruna med små små prickar som är mörkbruna. Ungefär som physeliumfrö, de får i sönder om man trycker på dom :/

• CA5
    mmjonsson skrev 2013-03-24 13:24:52 följande:

Det låter ju inte som det är mycket blod enl din beskrivning. Finns ju dem som blöder färskt blod under graviditeten men bebisen har ändå mått bra. Håller med idape, hade inte heller kunnat ljuga utan hade varit ärlig och bett om ett vul. Om inte det går så ring en privat klinik.
Svar på tråden November bebis 2013