• karro82

Hur mycket vårdbidrag blev ni beviljade för adhd,

Alva 1 år skrev 2013-02-25 22:42:16 följande:
    Jag undrar hur stort vårdbidrag blev ni beviljade till för ett barn med adhd? Fick ni även för merkostnader?

Alva 1 år skrev 2013-02-25 22:42:16 följande:
    Jag undrar hur stort vårdbidrag blev ni beviljade till för ett barn med adhd? Fick ni även för merkostnader?

Vi fick inte ett öre för vår 12 åring trots överklagan ända upp till förvaltningsdomstolen. Dom menade att allt vi angav i vår tidsstudie var normalt föräldraansvar. Vi får varje morgon och kväll bevaka honom så att han klär på sig, äter, borstar tänderna osv. Vi får mana på flera flera gånger så att det blir gjort. Sen vägrar han ofta att åka med taxi till skolan så att någon måste skjutsa honom 2 mil istället. När skolan är slut är det samma visa och vi får ringa och jaga runt bland alla kompisar för att se vart han har tagit vägen. Han äter mediciner och måste dessutom dricka näringsdrycker varje dag för att han helt har tappat matlusten av concertan så det är en del merkostnader. Ja jag skulle kunna fortsätta hur länge som helst.. Men i alla fall tycker FK att detta är normalt föräldraansvar för en snart 13:on åring...
Svar på tråden Hur mycket vårdbidrag blev ni beviljade för adhd,