• Nattafnatta

Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL

Vad har barnmorskan sagt till er då hon kikade efter könet? Bara inga pojkdelar och/eller tre streck som oftast betyder flicka? Verkar vara lite olika vad dom baserar det på och själv blir jag inte klok efter vårt rul och bm's uttalande! Så berätta gärna hur det var för er! :) Är ju tydligen inte alltid så lätt att se...

• Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL
  • Tisse
    Nattafnatta skrev 2013-02-27 15:47:08 följande:

Jasså, hur menade hon då? Glad Skulle pojkar vara livligare än flickor? Sa hon ingenting om pojk/flickdelar?
    Vet inte vad hon mena, ne hon sa på första att det såg ut som en hamburgare, på andar sa hon bara att det var en flicka..
  • Nr3påG

Med första sa hon "en pojk hade aldrig kunnat dölja en pung i den här vinkeln- det är en tjej" och med den andra såg vi alla tre tydligt att det var en pojk. Så rätt båda gångerna. MEN- min mamma fick tre pojkar på raken och på RUL gissade BM Flicka alla 3 gångerna...

• Nattafnatta
    Nr3påG skrev 2013-02-27 18:01:49 följande:
    Med första sa hon "en pojk hade aldrig kunnat dölja en pung i den här vinkeln- det är en tjej" och med den andra såg vi alla tre tydligt att det var en pojk. Så rätt båda gångerna. MEN- min mamma fick tre pojkar på raken och på RUL gissade BM Flicka alla 3 gångerna...
    OJ! Där ser man.. Har din mamma berättat något från de där ultraljuden då vad bm sa och varför hon trodde flicka?
    Det är ju just sådant man nojar över då man får beskedet flicka.  
  • Nr3påG

Nattafnatta: I vårt landsting är de VÄLDIGT försiktiga med att säga kön när de inte är säkra. I mitt fall så var de ju säkra- i det ena fallet hade det aldrig gått att dölja en pung i det andra fallet såg de en pung. I mammas fall kunde de inte vara säkra- de såg nog inget som verkligen kunde tala för varken de ena eller det andra men då mamma gjort fostervattensprov med sina 3 sista sa hon att hon ju redan visste könet och att BM skulle "chansa" för skojs skull. Well... Hon chansade fel...

Flicka -2004 <3 Pojke -2006 <3 BF 14 oktober -2013
  • vincere

Första sa hon en flicka, ut kom en flicka. Denna gång sa hon en flicka (såg tre streck), ut  kommer hon i maj. Eller han. ;)

• Nattafnatta
    Nr3påG skrev 2013-02-27 21:14:14 följande:
    Nattafnatta: I vårt landsting är de VÄLDIGT försiktiga med att säga kön när de inte är säkra. I mitt fall så var de ju säkra- i det ena fallet hade det aldrig gått att dölja en pung i det andra fallet såg de en pung. I mammas fall kunde de inte vara säkra- de såg nog inget som verkligen kunde tala för varken de ena eller det andra men då mamma gjort fostervattensprov med sina 3 sista sa hon att hon ju redan visste könet och att BM skulle "chansa" för skojs skull. Well... Hon chansade fel...

Haha okej! :)

Den gången bm sa att det aldrig gått att gömma en pung i den vinkeln, såg hon även tre streck då eller var det mest det hon gick på, att det inte fanns några pojkdelar?
  • Nattafnatta
    vincere skrev 2013-02-27 21:19:25 följande:
    Första sa hon en flicka, ut kom en flicka. Denna gång sa hon en flicka (såg tre streck), ut  kommer hon i maj. Eller han. ;)

Såg hon bara tre streck andra gången och inte första? :)
  • Nr3påG
    Nattafnatta skrev 2013-02-27 21:28:35 följande:
    Haha okej! :) Den gången bm sa att det aldrig gått att gömma en pung i den vinkeln, såg hon även tre streck då eller var det mest det hon gick på, att det inte fanns några pojkdelar?

Det vet jag faktiskt inte... Tänkte inte på det själv heller... :-P
    Flicka -2004 <3 Pojke -2006 <3 BF 14 oktober -2013
  • Hj86

I v 18+5 såg hon såg tre streck och sa att de borde sticka ut nåt här ( o pekade på skärmen) om de skulle varit en pojk. men bebis låg lite knasigt så hon sa att det skulle kunna gömma sig en snopp och pung men att hon inte trodde det då hon kunde se strecken. Imorgon ska vi på 3d ul för o få veta säkert! :P är i v 25+1 nu

• Nattafnatta
    Hj86 skrev 2013-02-27 21:38:13 följande:
    I v 18+5 såg hon såg tre streck och sa att de borde sticka ut nåt här ( o pekade på skärmen) om de skulle varit en pojk. men bebis låg lite knasigt så hon sa att det skulle kunna gömma sig en snopp och pung men att hon inte trodde det då hon kunde se strecken. Imorgon ska vi på 3d ul för o få veta säkert! :P är i v 25+1 nu

Spännande!! Uppdatera gärna efteråt! :))
Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL