• Nattafnatta

Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL

Vad har barnmorskan sagt till er då hon kikade efter könet? Bara inga pojkdelar och/eller tre streck som oftast betyder flicka? Verkar vara lite olika vad dom baserar det på och själv blir jag inte klok efter vårt rul och bm's uttalande! Så berätta gärna hur det var för er! :) Är ju tydligen inte alltid så lätt att se...

• Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL
  • Mejbibejbi

På rul hade bm svårt då navelsträngen låg mellan benen på busen ;) men hon sa jag ser ingen snopp o detta skulle kunna vara de tre streck man ser om det är en tjej o så visade hon..känner mig osäker, haha!

• HopeNeverFades

Vi fick också höra, det borde varit en snopp här (men det var det inte) så det är nog en tjej.
    Jag vågar inte alls lita på detta.. känns så tråkigt för vågar inte köpa något alls haha

• abinito

På vårt rul sa bm att hon trodde att det var en flicka, för hon hittade ingen snopp eller pung. Men hon sa också att hon inte var 100% säker.

På tul i v 32 frågade vi om det gick att se och då var bm (inte samma) helt 100 på en tjej och man såg de 3 strecken.

Då vågade jag tro på det på riktigt och för 6 veckor sen kom det ut en liten Lilly :)

• Mamma1106

Vi ville veta könet så hon zoomade in och frågade om vi kunde se vad det var, vi såg två streck parallellt med varandra så vi gissade flicka och det var det också :) Med sonen i samma vecka(19) så var det väldigt tydligt att det var en snopp och en pung så det var inga tvivel denna gång :) 

• Lirpa09

Vår BM sa ingenting om 3 streck, däremot 3 prickar. Kanske är samma? Enligt henne ska det iaf vara en tjej som bor i min mage :)

• Päronmamma
    Nattafnatta skrev 2013-03-22 08:02:56 följande:
    Gjort könsul nu, det var en liten tös

Nattafnatta skrev 2013-03-22 08:02:56 följande:
    Gjort könsul nu, det var en liten tös

Så vad sa bm till dig under rul? Hon sa inget om tre streck, var hon säker på flicka? Vad sa hon?
  • Nattafnatta
    Päronmamma skrev 2013-03-22 22:36:14 följande:

Så vad sa bm till dig under rul? Hon sa inget om tre streck, var hon säker på flicka? Vad sa hon?

På rul letade hon och sa att hon inte såg någon snopp och så sa hon "HÄR borde jag ha sett en snopp om det fanns någon". Hon tittade dessutom flera gånger under undersökningen, inte bara en gång. De tre strecken skymtade vi bara jättesnabbt sista gången hon tittade, så dom var jättesvåra att se på rul verkligen.
    På könsulet i tisdags var det en tydlig "hamburgare".. Tungan ute Så förstår att könsbestämmelse kan vara lite klurigt så pass tidigt som på rul ibland.. Förmodligen olika!  
  • lyckligalängtan

Bm sa först att det nog var en tjej för hon hittade ingen snopp. Sedan kikade hon lite mer noga och visade då upp tre vita streck och sa att ser man dem så väl brukar det minsann stämma. Ut kom en tös!

• twins1102

hej jag hoppar in här . vi fick reda på att det skulle bli en tjej denna gång har tvilling pojkar sedan innan. vi fick gå på två ul då vi inte var så långt gången som vi triodde så ett i v. 17 och 19 och båda gångerna sa hon att det skulle bli en tjej men jag  såg inga strek eller så  men hon sa att det fanns inga snoppar där denna gång . men vid ett akut ul i v.21 prg av samnandragningar så gjorde en läkare ul och tittade väldigt sanppt på fostervattent osv nu till sken var att jag fick för mig att jag såg en snopp i  profil ingen pung utan en snopp . blev så ställd att jag inte frågade och läkaren sa inget heller och inte bm som stod bervid . ska till lägga att vid detta ul så fick vi titta på en pytte liten skärm jämfört med den på rul. min smabo såg ingen snopp säger han . vad var det jag såg?? blir väldigt fundersamt.. vad tro ni ska jag lta på vad som sas på rul i v. 17 +19 eller ??  tacksam för svar

• ostboll

Min barnmorska tyckte sig se tre streck sa hon :) hon sa att det med störst sannolikhet är en liten flicka, men hon låg lite knepigt till så inte helt säkert.

• Plopps80

Barnmorskan sa att det var en flicka eftersom hon inte såg någon snopp eller pung. Hon sa att hon var 80% på att det var en flicka men att vi inte skulle gå hem och köpa tjejkläder och måla rummet rosa för så säker var hon inte. Ut kom en flicka. Det är tydligen lättare att se fel ang flickor vilket man kan förstå. Ser man en snopp och pung går det inte att tveka.

• tina03

Vi var på datering i v 13, läkaren sa att där inte satt något snopp, vid kuben satt där inte heller någon, vid rul i v 21 nu sa barnmorskan samma sak, ingen snopp, och hon visade de 3 strecken, så efter 3 ul, känns det som om att de inte kan ha fel när treoberoende av varandrasäger samma sak.

• LinnElin

När jag väntade dottern sa barnmorskan att hon inte såg något som tydde på att det var en kille. Tre streck såg hon däremot och de syntes på en av bilderna jag fick med mig hem. Fick en flicka.

(¯`°?.¸Linnéa 100107¸.?°¯)
  • MizzTessie

Vår BM sa: "Nej det här ser iaf inte ut som en kille" (har en son sedan innan) och "jag är ganska säker på att det är en tjej", 90% sa hon när vi frågade HUR säker. Men jag vågar tyvärr inte lita på det alls för vi fick aldrig se några streck och hon var ganska stressad under undersökningen. Spelar absolut ingen roll om det är en liten gosse till och då blir jag lika glad men jag vill helst veta så säkert som möjligt att man kan förbereda sig framförallt mentalt men även med namn, kläder mm. Så efter lite funderande har vi bestämt oss för att boka ett tillväxt-UL i v.27 för att kolla att bebben mår bra och förhoppningsvis få ett säkrare besked angående könet. Blir 30 mils resa T/R och komer kosta totalt 1200 kr men det får det vara värt! Skrattande

• Päronmamma

När jag var på rul sa bm: Hon letade och sa att där är den.... Eller nej det var nog navelsträngen....... Nej jag ser ingen snopp........... Vänta ska jag hämta min kollega. Kollegan kommer "hej hej, nu ska vi se" och de ställer sig båda två och tittare...... Ja där är nog en kille....... Jamen titta här, säger den ena..... Ja det var konstigt, det är svårt att se. Och så håller de på ett bra tag. Till slut säger jag att nu är det bra, jag är nöjd med vilket som!! De kunde inte hitta nåt kön. Vad jag såg på skärmen var två tydliga lårben och där imellan vit, varken 3 streck eller nån pung eller snopp, bara vit slätt. Har ni vart med om nåt liknande?? Tacksam för svar! Jag frågar i denna tråd vad ni tror.

• Päronmamma

Just det, den första bm stod bakom den andra och sa: då kanske det är en litet tjej iallafall? Blir tokig men de trodde båda två så fort de tittade på skärmen: en pojke, sen ändrade dom sig. De letade länge och sa ingenting. När jag skulle gå så sa den ena; då får vi döpa den till Lasse- Maja

• Elisabet82

Päronmamma undra om du finns kvar i detta forum?!

Isf är jag mkt nyfiken på att höra vad du fick sedan? Låter nämligen som vi hade det igår på vårt ul!

Återkoppla gärna Isf:)

• Charlizee

Vad tror ni som fått ?flicka? om dessa streck?? Är det en snopp eller tjejstreck? Min man vill inte veta men jag tror jag vill... hur har era sett ut?

Svar på tråden Ni som fått beskedet "Flicka" på RUL