Tips på bra hundfoder!
Har en tax hemma som inte äter vilket foder som helt och har provat de mesta.
Så tänkte höra vad ni andra ger för torrfoder till era hundar så kanske man kan prova just den maten!
Tacksam för svar!
Har en tax hemma som inte äter vilket foder som helt och har provat de mesta.
Så tänkte höra vad ni andra ger för torrfoder till era hundar så kanske man kan prova just den maten!
Tacksam för svar!
Samma med min tax.
Har prövat allt från färskfoder till special från veterinären
Han äter bara Doggy Prima som man köper på typ Coop.
Annars tycker jag torrfoder med hög kötthaltbrukar gå hem hos de flesta :)! Grannens tax äter dock bara katternas torrfoder!
Vad ger du hunden för foder idag? Hur ser matrutinerna ut?
Min hund äter ju mycket rått och förskt, men finns ett väldigt bra foder som heter K9 som bygger på "urhundens/vargens" ätande. Kostar en del mer men bra!
Och det varvar vi med Robur lamm och ris.
Prova att införa fasta matrutiner, tex kl 09 och kl 17, det ger bra rutiner. Gärna efter promenad och aktivering, många hundar är hungriga då.
Både Frolic och Doggy är foder som innehåller mindre önskvärd näringssammansättning.
Billiga torrfodersorter innehåller på tok för mkt ceralier, tex vete eller majs, det du ska leta efter är högre kötthalt och lägre ceralierhalt.
Prova gärna att ge fodret uppblött, det tar fram dofterna.
Har du hört talas om BARF? Många matvägrande hundar äter det med stor aptit.
Vår äldre tax gillar verkligen Royal canins tax foder, hon var otroligt fin i pälsen när hon åt det också. Nu äter båda taxarna Magnussons foder som finns att köpa på ica maxi, det tycker de även väldigt mycket om. Vi ger lite matrester ovan på maten och de älskar det.