• Solkattan

vitaminer mm !

Ni andra här inne... Vilka vitaminer o andra tillskott tar ni för att boosta fertiliteten.. ? Vilka mängder o märken tar ni ? Själv har jag sen tre veckor tillbaks tagit: B12 (nån med RDI på flera tusen) D vitamin (RDI på 500 tar två ) Zink selen (kombinerad tablett även lite c och e vitamin ) runt 100 på RDI tar en. Magnesium tar en. Omega-3 tar morgon o kväll. Är visst rpc resistent så undviker k vitamin. Nåt mer som boostar fertiliteten som ni andra tar ??

• Svar på tråden vitaminer mm !
  • Solkattan

Pimpinellan : intressant... Vilka är det som kan försvåra.. ? Vad skiljer folsyra o bvitamin åt ... ? Astera: Rpc resistens gör att man har lite högre risk för blodpropp.

• Solkattan

AsterA: du har helt rätt.. apc ska det stå. Får en släng av dyslexi ibland... O så hjälper inte telefonen alltid till o rättar när man skriver galet... :)

• Solkattan

AsterA: Jag läste på följande på nån site:
    Hur behandlas APC-resistens?

Förekomst av APC-resistens behandlas inte, såvida inte en blodpropp har bildats. Blodproppen behandlas med blodförtunnande medel. Man behandlar med ett ämne som motverkar vitamin K, ett vitamin som är nödvändigt för blodets koagulation. Behandlingen sträcker sig oftast över 3-6 månader, men har man haft flera blodproppar kan behandlingen bli livslång.

Därav att jag drar slutsatsen att undvika vitamin K. Även vet jag att jag har högt HB så jag hoppar över järntillskott.

Jättesvårt det där med en tablett eller flera olika! Just nu har det blivit att jag köpt på mig en burk.. en sen till.. o så en till...

Det positiva som jag har märkt av att äta allt är att mina eksem runt ögonen läkt..! Vet dock inte VAD som hjälpt..

Svar på tråden vitaminer mm !