• Anonym (Uppgiven)

    muskelbristning/sträckning magmuskel?

    Hej!

    Jag försöker bygga upp mina mag- och bålmuskler. Tydligen är de underutvecklade enligt en sjukgymnast, vilket har gjort att jag fått problem med värk och trötthet i ländryggen. Nu till problemet, jag började träna igen för ca 6 månader sedan. Har gått core-pass och kört ett specialprogram på gymet. I början tror jag att jag ev fick någon form av muskelbristning eller sträckning i någon magmuskel. Jag deltog i ett, för mig alldeles för tufft core-pass och kände direkt att det var för tungt. Dum och envis som jag var fullföljde jag ändå passet för att dagarna och veckorna efteråt känna en rejäl smärta i nedre delen av magen på höger sida. Kunde knappt gå de första veckorna. Tog det lite lugnt med träningen ett tag, men började igen efter ca 6 veckor, dock på en mycket lättare nivå. Jag kan fortfarande känna av denna smärta ibland även om den inte längre är lika intensiv. Det jag nu undrar är om det inte borde ha "läkt" vid det här laget? Hur lång tid tar det, om det nu var en muskelbristning/sträckning? Bör man träna alls? Har inbillat mig att det är bra bara man backar några steg och inte förtar sig. Har försökt träna 2-3 ggr/vecka och på en lätt/icke-tung nivå. Har du några tips på vad/hur jag ska göra för att komma till rätta med detta? Börjar tappa sugen lite, först hade jag värk i ländryggen, nu även i magen...

  • Svar på tråden muskelbristning/sträckning magmuskel?
Svar på tråden muskelbristning/sträckning magmuskel?