Gravida efter IVF i Umeå
Det funkar! 
Det funkar! 
EEJ: Halsbränna från helvetet här oxå, så det ska visst bli en hårig baby. Undviker att äta sent och kör med Gaviscon. Har du fler tips?? I övrigt är jag pigg och alert som en mört. Kan vara igång och promenera med hundarna som vanligt någon timme/dag, även om flåset är betydligt sämre.... Är tacksam bara över att få vara gravid och må så pass bra ändå. :)
Nä, alltså Gaviscon är ju inte så roligt alls... Kämpar ner klunkarna... Kanske oxå skulle kolla om det finns andra alternativ...
Freja150: Så spännande! :)
Äppelkaka: Ja till och med BM sa det igår när jag var på kontroll. Vi får väl se om det kommer ut en baby med färdig frisyr. ;)
Petto83: jag tror egentligen inte på sånt där, men när t o m BM säger att det brukar stämma börjar man ju tveka. :) Fast spela roll, luden eller ej. :)
Petto83: Jag fick snabbt kula. Fick använda mammabyxor från v 12 och från v 16-17 gick den inte alls att gömma längre. :). Har hittills gått upp ca 17 kg.... Men var ganska smal och vältränad innan så det ser inte ut lika mycket som det låter, tack och lov! ;)
Snöflinga: Hoppas det ger sig snabbt. Illamående och migrän låter inget vidare....
En fråga: Vart har ni köpt era mammabyxor? Är ni nöjda med dem? Jag har köpt 2 par jeans på HM, men det flitigast använda har redan nötts hål mellan benen. Känns inte okej. Vill heller inte lägga ner mycket pengar på kläder som bara ska användas några månader...
Idag bär det av till Ikea för inhandlande av spjälsäng, skötbord mm. Kul!
Ett hett tips jag vill dela är att får ni för er att renovera gör det tidigare än slutet av v 29. Målade om 84 kvadrat vardagsrumsvägg efter ett infall och det rekommenderar jag ingen! Men fint blev det i alla fall.... :)
Tack snälla för tipsen! :) Ska kika runt klicka hem lite nytt.
Jag har tecknat via Lärarförsäkringar. 1050 kr, men täcker upp till barnet är 6 månader.
29+2 idag, beräknad 22 maj. En bebis. :)
IdaMaria: Då ligger vi prick lika då!
Hur mår du nu? Blivit bättre eller sämre? Jag börjar faktiskt känna mig stor nu och blir trött mycket fortare än tidigare, vilket jag har lite svårt att acceptera samtidigt som jag stormnjuter bara av att få vara gravid.
Är det någon som har erfarenhet av bärselar? Jag har kollat lite på ergobaby, men tips mottages tacksamt!