• Äppelkaka

    Gravida efter IVF i Umeå

    Här kan vi som blivit gravida efter IVF i Umeå under  samlas och följas åt  Glad 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-02-28 10:19
    Ja, slarvfel redan i första meningen, jag radera några ord och glömde ett...Här kan vi samlas i alla fall!

  • Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå
  • EEJ

    V 16+0 idag. Illamåendet har släppt men jag har halsbränna nästan varje kväll och det är ju riktigt jobbigt. Jag har kännt fladder och små buggar nere i magen på höger sidan och det är ju fantastiskt på alla sätt. Har bokat in RUL 18 mars och jag längtar så.

    Den 28 mars åker vi två veckor till Thailand och då ska jag bara ligga i en solstol och ta det lugnt och låta mannen sköta vår (snart) 4 åring.

    Jag fick tidigt problem med foglossning förra graviditeten. Det kallas för falsk ischias och det är en enorm smärta när den väl sätter in. Jag hoppas att det ska stanna och inte bli värre, men annars ska jag be om att få bli sjukskriven 25 % för att korta ner dagarna lite grann.    

  • Äppelkaka

    Perfekt! Det är skönt med en tråd där man kan ventilera graviditen lite mer Glad 

    EEJ: Har du redan halsbränna? Tar du möjligtvis Niferex? Jag åt det förra graviditeten och hade halsbränna i flera månaer pga den. Inte förrän en god vän som är apotekare sa åt mig att det är en vanlig biverkning av den så förstod att det var därifrån. Så fort jag slutade med den och åt annat preparat så försvann den. Falsk ishias låter inte kul (läste på lite)och det är inte kul att få ont tidigt. Du gör rätt i att korta ner dagarna om det behövs!

    V 7+4 här och jag har själv inga förhoppningar om att få en problemfri graviditet den här gången med tanke på hur det var med sonen. Hade foglossning från v 19 och har aldrig blivit helt fri från de besvären. Jag hade väldigt mycket sammandragningar från v 20 och det i kombination med foglossningen så gjorde mig väldigt orörlig. En fördel den här gången är att jag redan jobbar deltid (75%) så jag får mer vila nu är förra gången.

  • heli78

    EEJ: Halsbränna från helvetet här oxå, så det ska visst bli en hårig baby. Undviker att äta sent och kör med Gaviscon. Har du fler tips?? I övrigt är jag pigg och alert som en mört. Kan vara igång och promenera med hundarna som vanligt någon timme/dag, även om flåset är betydligt sämre.... Är tacksam bara över att få vara gravid och må så pass bra ändå. :)

  • EEJ

    Jag åt Gaviscon i början av graviditeten när illamåendet var värt och jag mådde allmänt piss. Nu får jag inte ner det utan att jag (bokstavligen) kräks! Det innebär att jag just nu har halsbränna till och från under dage, menst på kvällen och jag dricker kallt vatten för att bli av med de tillfällig.  Så tyvärr har jag inga andra mirakelkurer eller tips. Ska gå på Apoteket idag och höra vad de de rekomenderar (förutom Gaviscon som jag har både i talbettform och flytande hemma)

  • mammaidamaria

    Hej! Vad kul med en gravidtråd! Är nu i v.29. Magen spänner och lite ryggont. Den lill* lever hej vilt i magen vilket bara är mysigt. Extra kontroll på måndag hos bm pga spår av äggvita.

  • Äppelkaka

    heli78: Hårig baby? *s* Den var ny Skrattande  Vad skönt att du får må så pass bra med tanke på att du kommit en bit in i graviditeten.

    EEJ: Jag har för mig att du även kan testa Rennie och Novalucol. Jag knaprade Gaviscon förra gången och jag vill inte se åt dem igen... Kräks

  • Freja150

    Jag är i vecka 16 nu och när nu mitt illamående äntligen lagt si har jag fått halsbränna. Och nu när jag läser inläggen här förstår jag ju varför: äter ju Niferex! Den värsta tröttheten har också gett med sig vilket är en otrolig lättnad, så skönt att kunna ägna kvällarna till annat än soffan däremot har jag fått problem med fogarna och kan i regel knappt sitta när dagen börjar lida mot sitt slut, lite kämpigt men det här är värt varenda krämpa vi ska på rul den 13 mars så det är vad vi ser fram emot just nu!

  • Petto 83

    Huva Inge kul med halsbränna. Hade det i slutet av graviditeten med sonen. Det ända som hjälpte var att ligga på vänster sida då det blev som värst.

    Så kul med en gravidtråd. Själv har man inte landat än men i morgon går jag in i vecka 5 el 4+0 :) Har fått värdens gasmage så man vågar knappt vara bland folk haha

  • heli78

    Nä, alltså Gaviscon är ju inte så roligt alls... Kämpar ner klunkarna... Kanske oxå skulle kolla om det finns andra alternativ...

    Freja150: Så spännande! :)

    Äppelkaka: Ja till och med BM sa det igår när jag var på kontroll. Vi får väl se om det kommer ut en baby med färdig frisyr. ;)

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå