Inlägg från: drömmer om ett barn |Visa alla inlägg
  • drömmer om ett barn

Gravida efter IVF i Umeå

Hej tjejer! {#emotions_dlg.flower} Vad roligt att få kunna vara del av en sådan här tråd också! Skrattande

En fråga till er: när slutade ni med progesteronet? Mitt Crinone tog slut igår på testdagen och sköterskan sa att jag inte skulle fortsätta. Är väldigt rädd att någon ska gå fel om jag slutar så här tidigt, min man funderade också på detta. Har två förpackningar Lutinus hemma och vet inte om jag ska använda dom eller inte.

Har fått tid för VUL den 21 mars. Hoppas på många hjärtslag då! Hjärta 

• drömmer om ett barn

EEJ: Vad skönt att illamåendet har släppt, men tråkigt med halsbrännan.. Så mysigt med RUL den 18:e! Solig När såg ni pyret senast? Vad härligt med Thailand-semester. Då ska du bara vila och njuta av din graviditet tycker jag! Glad

Äppelkaka: Oj, vad länge du fick dras med foglossning under förra graviditeten! Förvånad Hoppas att det inte blir samma sak denna gång. Man vill ju gärna kunna röra sig och göra det mesta man gör i vanliga fall trots graviditeten. Är nog väldigt bra för din kropp att du inte jobbar heltid nu.

heli78: Så halsbränna = bebis med färdig frisyr! Skrattande Blir spännande att se om det stämmer då ni är flera här som får agera försökspersoner.

Freja150: Typiskt att du också skulle åka på halsbränna när illamåendet äntligen lagt sig. Jag har aldrig haft halsbränna i hela mitt liv så vet inte hur det känns, men verkar inte vara någon trevlig historia. Spännande med RUL nästnästa vecka, dom små liven har säkert vuxit jättemycket! Drömmer

Petto 83: Inte så roligt med gasmage, men det kan man leva med när det flyttat in en liten ärta! Gasa på du, ha ha! Flört

Turtle01: Jag tycker det är jätteroligt när du skriver. Du är ju en del av oss och det är självklart att vi vill följa även din graviditet! Solig Vad snabbt månaderna har gått, snart är det äntligen dags! Glad Skönt att höra att du mår bra. Kan tänka mig att det blir kämpigt med arbetet mot slutet.. hoppas att du blir beviljad gravidpenning utan krångel. Från vilken vecka har du tänkt söka?

• drömmer om ett barn
    turtle01: Tack! {#emotions_dlg.flower} Ja precis, du får testa "utan-halsbränna-teorin"! Skrattande Vilka långa arbetspass ni kör! Själv tycker jag att våra 12-timmarsskift är gränsen för hur länge jag orkar jobba på ett dygn. Efter det är jag helt slut..

Skönt med extra kontroller när sköldkörteln strular. Har allt sett bra ut med bebisen hittills?

jennyz: Spännande med RUL om 3 veckor och vad mysigt med buffar där inifrån! Solig Verkligen drygt med flytningarna men skönt att du iallafall vet vad det beror på. Vattengympa låter ju jätteroligt, hoppas du kan köra igång med det snart igen.

Petto 83: Ser man håret på UL? Vad häftigt! Glad

Jag hoppas verkligen att kroppen har börjat bilda sitt eget progesteron. Tog ingen Lutinus igår och börjar redan ångra det.. idag har det kommit ut Crinone-klumpar och dom är inte vita som tidigare så får se hur det här slutar. Jag hade TD den 27:e så det skiljer 9 dagar mellan dig och mig.

Snöflinga: Det är verkligen konstigt att kliniken ger olika besked. Så borde det absolut inte vara! Hade det varit lika för alla hade man inte behövt fundera och oroa sig. Jaja, nu har jag följt sköterskans instruktioner och Dr Solensten sa vid ET att jag skulle ta progesteronet i 3 veckor så får väl lita på att det är tillräckligt länge.

Våndas är ordet. Alla säger att ruvningstiden är värst, men tiden fram till VUL är tusen gånger värre.. Skäms

3villbli4: Verkligen tråkigt att höra att du inte börjat må bättre. Anemi låter riktigt allvarligt! Förvånad Bra att dom tar tag i saken och gör en ordentlig koll. Du ska ju inte behöva må så här dåligt under hela denna graviditeten också. Håller tummarna för att en lösning hittas så att både du och din bebis får må bra.

Mysigt med fladder i magen. Kul när du varit med om det tidigare och med säkerhet vet vad det beror på! Solig 
  • drömmer om ett barn

Har googlat för fullt angående Crinone som kommer ut med annan färg och det verkar inte vara helt ovanligt så nu känner jag mig iallafall något lugnare.

En skrev följande: "Min läkare sa att Crinone sätter sig som en hinna på de egna slemhinnorna, därför är det vanligt att den kan komma ut med färgändringar. Den kan absorbera tunna tunna lager av blod som man aldrig skulle märka annars (från slemhinnan). Den kan komma ut grå, brun, rosa eller även med rödsvarta klumpar. Till mig sa de att detta är helt normalt om det skulle ske."

Vad vore man utan internet? Här finns svar på ALLT!

Petto 83: Okej, då är det vitt ludd man ska hålla utkik efter på ultraljudet! Glad

• drömmer om ett barn

Nezzan: Varmt välkommen till oss!

Roligt att höra att våra diskussioner har varit till hjälp under din ivf-resa, men jag förstår inte hur du har lyckats hålla dig från att skriva ända fram tills nu!

Jättetråkigt att den förra graviditeten slutade i missfall.. Förstår att det måste vara fruktansvärt jobbigt och att man efter en sådan upplevelse inte riktigt törs njuta av sin graviditet av rädsla för att det kan hända igen. Nu har du kommit en lång bit på vägen och snart är ert underverk äntligen här!

• drömmer om ett barn

jennyz: Skönt att flytningarna har minskat. Hoppas att dom försvinner helt snart, men det kanske tar ett tag när din bebis är i vägen..

Jag har VUL den 21:a så då har vi bägge två den dagen att se fram emot!

Nezzan: Äsch då, det är inget konstigt med det. Man är så rädd att något ska gå fel när man äntligen lyckats bli gravid, tror ingen som kämpat länge känner sig helt lugn förrän en bra bit in i graviditeten. Om man alls blir lugn..

• drömmer om ett barn
    Nezzan: Jajjamän, här är det VUL som gäller! Solig Inte lika spännande kanske men kommer förhoppningsvis att lugna mina nerver en aning. Var tvungen att göra ett gravtest imorse igen för att se så att plusset är kvar. Blir galen snart av denna molvärk.. känns exakt som mensvärk och jag går omkring och är konstant orolig för att mensen ska dyka upp.
  • drömmer om ett barn
    jennyz: Vi får hoppas att det blir en kanondag, är rädd att det ska vara tomt därinne. Vågar inte ta ut någon glädje fullt ut förrän efter vi fått veta om det finns liv. Men försöker tänka positivt! Solig

Petto 83: Så du har också "mensvärk".. Innan jag plussade kände jag ganska mycket och sen lugnade det ner sig för att komma tillbaka igen. Är tydligen ganska vanligt men när man inte är van så känns det bara jättekonstigt!

Äppelkaka: Trist att du har drabbats av illamående.. Rynkar på näsan Hoppas det finns mediciner som kan hjälpa dig. Kan inte vara lätt när man mår så dåligt att man inte ens får någon mat i sig, illamåendet blir väl ännu värre pga detta.

3villbli4: Vad roligt att höra att du mår lite bättre nu! Glad Det var en väldans massa tabletter du tar, men skönt att det hjälpte till slut. Måste du fortfarande gå och få dropp?

Ja, det är säkert livmodern som växer och gör plats för ett litet liv (eller två). Spännande med RUL snart, hoppas ni får reda på könet! Skrattande

Nezzan: Usch, vad hemskt att behöva gå igenom missfall! Gråter Låter väldigt smärtsamt också. Ska försöka att inte tänka på riskerna som finns men det är så svårt. Måste ha varit/vara riktigt tungt för dig under denna graviditet med tanke på vad du gått igenom tidigare. Bara de mest riskabla veckorna passerar så man kan slappna av och njuta av allt detta! Drömmer
  • drömmer om ett barn
    3villbli4: Måste varit otroligt skönt att slippa droppet dessa två veckor. Du är värd att få en lugn och harmonisk graviditet efter allt du gått igenom. Jag hoppas verkligen att det håller i sig nu och att du slipper det värsta illamåendet. Nu ska du gå upp i vikt, inte ner.. Solig

Drar det i ligamentena? Låter läskigt, men gör inte ont förhoppningsvis. Eller är det detta som är foglossning? Åh, får man en bild med sig hem från vul:et? Glad
Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå