Inlägg från: Petto 83 |Visa alla inlägg
  • Petto 83

Gravida efter IVF i Umeå

Huva Inge kul med halsbränna. Hade det i slutet av graviditeten med sonen. Det ända som hjälpte var att ligga på vänster sida då det blev som värst.

Så kul med en gravidtråd. Själv har man inte landat än men i morgon går jag in i vecka 5 el 4+0 :) Har fått värdens gasmage så man vågar knappt vara bland folk haha

• Petto 83

Haha det har jag inte hört förut om halsbränna och hår :) Stämde dock inte på mig och min syster. Hon hade en jävulsk halsbränna tidigt och hennes dotter var typ hårlös tills hon var över året och här var det tvärt om. Ingen bränna och en ordentligt hårig liten kille, bm fick knappt elektroden att sitta pga allt hår på förlossningen :)

Hoppas du får bukt med den, är inte roligt.

heli78 skrev 2013-02-28 14:43:34 följande:
    EEJ: Halsbränna från helvetet här oxå, så det ska visst bli en hårig baby. Undviker att äta sent och kör med Gaviscon. Har du fler tips?? I övrigt är jag pigg och alert som en mört. Kan vara igång och promenera med hundarna som vanligt någon timme/dag, även om flåset är betydligt sämre.... Är tacksam bara över att få vara gravid och må så pass bra ändå. :)

• Petto 83

Haha men lite kul är det med alla olika liknelser :) vi kunde tom se på ul det var mycket hår, det var faktiskt kul.

heli78 skrev 2013-02-28 21:29:02 följande:
    Petto83: jag tror egentligen inte på sånt där, men när t o m BM säger att det brukar stämma börjar man ju tveka. :) Fast spela roll, luden eller ej. :)

• Petto 83

Förstår dig precis. Men som jag har förstått det så ska kroppen ha kommit igång att bilda progesteron vid TD, dom har tagit till lite extra. Själv hade jag lite öppnade kartonger och nya lite var stans och när jag räknade ihop dom fattades 1. Dr Solensten skrattade och sa att den kan du klara dig utan :) När var det du hade TD? Tänkte hur långt det skiljer mellan oss. Jag har 8/3

drömmer om ett barn skrev 2013-02-28 15:59:28 följande:
    Hej tjejer!  Vad roligt att få kunna vara del av en sådan här tråd också!

En fråga till er: när slutade ni med progesteronet? Mitt Crinone tog slut igår på testdagen och sköterskan sa att jag inte skulle fortsätta. Är väldigt rädd att någon ska gå fel om jag slutar så här tidigt, min man funderade också på detta. Har två förpackningar Lutinus hemma och vet inte om jag ska använda dom eller inte.

Har fått tid för VUL den 21 mars. Hoppas på många hjärtslag då!  

• Petto 83

Drömmer om ett barn: vi fick göra några TUL då magen inte växte så mycket, ibland stod den helt still några veckor. Men i slutet så såg man massa vitt ludd runt huvudet och det var tydligen hår :)

Vääääldigt skumt att kliniken säger så olika. Tycker ju att det borde vara rätt så lika förutsättningar för oss alla. Hoppas det bara är vanlig oro du känner och att det kommer flyta på hur bra som helst :)

• Petto 83

På tal om gasmage. Min mage har vuxit rätt mycket. Min man skrattar varje gång han ser mig... Någon annan som fått en kula tidigt. Nu är jag rätt smal så det mesta syns :) har fortfarande väääldigt mycket mensvärk. Tog en promenad i dag med lilleman och vi fick göra en paus så jag fick vila lite haha Hoppas ni haft en bra helg Har själv börjat tapetsera lillemans rum så snart är det klart :)

• Petto 83

Huva Snöflinga, lät inte som någon trevlig helg. Hoppas du hann vila lite igår.

Verkar vara många som fått mage snabbt :) Köpte faktiskt ett par mammabyxor på rea igår 50 kr :) kändes sjukt tidigt att göra det men om det fortsätter så här så behövs dom snart haha

Fick brev från kliniken igår och dom har fryst ner en blasto, våran första ever :) så det känns som en väldigt bra omgång. Längtar till fredag då vi kan ringa kliniken och få tid för vul, känns så mycket verkligare då. Trotts illamående och gasmage haha

• Petto 83

Tror även bonprix brukar ha en del mammakläder till en billig peng :)

• Petto 83

Stödstrumpor ska vara bra. Körde med dom tidigt förra graviditeten. Men vet inte nått om krämer å sånt

mammaidamaria skrev 2013-03-06 20:58:52 följande:
    Hej allihopa.

Är det någon mer än jag som har fått jätte tydliga/utstickande blodkärl och början till åderbråck på benen:(? Finns det nån bra kräm eller nåt bra tips för att förhindra?

• Petto 83

Snöflinga: okey. Minns inte vad dom sa gällande progesteronet då vi gjorde stim. Fet. Men undra vad som är skillnaden vid ett stim. Fet och Et, tänkte eftersom man bara tar till TD vid Et?

Svar på tråden Gravida efter IVF i Umeå