• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:31:05 följande:
    och hur vet du om jag är gift eller inte? om du kallar mina barn horungar så bevisar du bara hur omogen du är

Vi har alltid sagt Horungar om utomäktenskapliga barn.

• Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:34:46 följande:

Vi har alltid sagt Horungar om utomäktenskapliga barn.

jasså?? du jämför att kalla ett barn nått sånt med en kaka? seriöst skaffa dig ett liv
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:32:25 följande:
    Ok, ett sista inlägg i tråden.

Nej, bryr mig inte ett jota om någon kallar mig hora. Varken anonymt på ett forum eller IRL.

Jag arbetar med något helt annat och vet mycket väl vem jag är och hur jag är. Rasistiska glåpord i form av svennehora har jag också fått slängt efter mig ett antal gånger.

Min analys av det är jag är svensk men inte hora, jag vidhåller att personer som blir kränkta av ditten och datten har problem med sin identitet och självkänsla.

Rasisterna och idioterna som bara vill nedvärdera andra lär man aldrig bli av med, så bättre att skaffa ett försvar i form av självkännedom.
    Nu handlar det inte riktigt att man blir kränkt av "av ditten och datten". Men bra, då är du i varje fall konsekvent.
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:31:05 följande:
    och hur vet du om jag är gift eller inte? om du kallar mina barn horungar så bevisar du bara hur omogen du är
    Om vi nu låtsas att du inte är gift eller tar någon som inte är gift men har barn (mina föräldrar exempelvis).

Man har "alltid" kallat dessa barn för något, är det inte horunge (ett barn som blivit till av hor) så är det oäkting eller bastard.

Varför skulle man inte kalla dina barn för bastarder eller oäktingar egentligen? Eller horungar för den delen? För så har det ju "alltid hetat".

An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • JagÄrHärNu
    Nordkristall82 skrev 2013-02-28 18:32:25 följande:
    Ok, ett sista inlägg i tråden.

Nej, bryr mig inte ett jota om någon kallar mig hora. Varken anonymt på ett forum eller IRL.

Jag arbetar med något helt annat och vet mycket väl vem jag är och hur jag är. Rasistiska glåpord i form av svennehora har jag också fått slängt efter mig ett antal gånger.

Min analys av det är jag är svensk men inte hora, jag vidhåller att personer som blir kränkta av ditten och datten har problem med sin identitet och självkänsla.

Rasisterna och idioterna som bara vill nedvärdera andra lär man aldrig bli av med, så bättre att skaffa ett försvar i form av självkännedom.

Jag bryr mig inte heller om någon kallar mig för "neger", däremot accepterar jag inte lögner om att det är ett neutralt ord när det är ett skällsord.

Du fortsätter ignorera mitt inlägg om varför vi inte kallar svarta objekt för "neger" och kan heller inte bevisa att det finns ett folkslag som heter "neger".

Jag vet mycket väl vad jag är: Svart. 

Vad jag inte är, är ett påhittat ord som "neger" vars enda syfte är att förminska mig som person, precis som alla andra skällsord.

• Fridiz86
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-02-28 18:37:41 följande:
    Nu handlar det inte riktigt att man blir kränkt av "av ditten och datten". Men bra, då är du i varje fall konsekvent.
    Om vi nu låtsas att du inte är gift eller tar någon som inte är gift men har barn (mina föräldrar exempelvis).

Man har "alltid" kallat dessa barn för något, är det inte horunge (ett barn som blivit till av hor) så är det oäkting eller bastard.

Varför skulle man inte kalla dina barn för bastarder eller oäktingar egentligen? Eller horungar för den delen? För så har det ju "alltid hetat".

men det är ändå en stor skillnad att kalla ett barn horunge än att kalla en kaka negerboll. hade varit värre om kakan hetat niggerboll. för där är det egentliga kränkningsordet
  • Queenie70
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:36:50 följande:
    jasså?? du jämför att kalla ett barn nått sånt med en kaka? seriöst skaffa dig ett liv

Varför anser du att det är skillnad? Det har ju i alla tider kallats horungar om barn födda utom äktenskapet? De senaste 50 åren har bara uttrycket blivit politiskt inkorrekt. Tramsigt. Horungar är vad det är. Om du eller dina barn blir kränkea av det så handlar det bara om dålig självkänsla.
  • JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:36:50 följande:

En kaka som du kallar för "negerboll". Eller tror du ordet "neger" försvinner bara för du sätter boll efteråt?

Hälsa dina horungar från mig. Flört

• Fridiz86
    JagÄrHärNu skrev 2013-02-28 18:43:22 följande:

En kaka som du kallar för "negerboll". Eller tror du ordet "neger" försvinner bara för du sätter boll efteråt?

Hälsa dina horungar från mig. Flört

läs skillnaden mellan neger och nigger. om du nu är mörkhyad så borde du av nån veta det.
    men inte lätt att ha dåligt självförtroende
  • Queenie70

Idiot om förståndshandikappade, krympling om rörelsehindrade är förövrigt också gamla fina uttryck som vi bör bevara.

• JagÄrHärNu
    Fridiz86 skrev 2013-02-28 18:41:32 följande:
    men det är ändå en stor skillnad att kalla ett barn horunge än att kalla en kaka negerboll. hade varit värre om kakan hetat niggerboll. för där är det egentliga kränkningsordet
    Varför blir du kränkt av ordet "horunge"? 
Svar på tråden Negerboll..