• Anonym (ouppskattad)

1 miljon i löneförhöjning för vår vd Annika Falkengren

Jag jobbar oxå på SEB men min löneförhöjning känns nu som ett hån när de på nyheterna går ut med vår vd:s säkert skäliga ersättning men varför uppskattas inte vi övriga anställda. Min beskörda del blev 400 kr - knappt 1%. VD:n får ungefär 15%
    Och skulle jag få hela 15% skulle det inte handla om de beloppen, endast att jag skulle komma upp i en skälig lön. Och jag har inget skitjobb. Jag har också universitetsutbildning även om jag förstår att hennes ansvar är mycket tyngre än mitt men det finns väl nån jävla gräns???

• Svar på tråden 1 miljon i löneförhöjning för vår vd Annika Falkengren
  • Anonym (2007)

Jag förstår att det känns surt. På DI stod det dock att hon inte fått någon ökning av den fasta lönen sen 2007 och då kanske det kan uppfattas som mer ok?

• Anonym (ouppskattad)

Hmm.. undrar om det stämmer Obestämd

• hymafr

Men TS - du har ju trots allt 40.000 i månadslön. Inte många som har det. Speciellt inte här på FL.

• Anonym (ouppskattad)

Jag menade inte att skriva ner anedningen till hennes höjning utan snarare visa mitt missnöje med min egen som jag tycker är rätt fjuttig i sammanhanget. Min löneutveckling har inte heller varit nämnvärd sedan 2007 :(

• Anonym (ouppskattad)

Å min lön är låg om man jämför med mina kolleger.
    Jag kan inte jämföra mig med alla på FL eftersom vi antagligen inte gör samma jobb, eller hur? 

• Anonym (Pia)
    Anonym (ouppskattad) skrev 2013-03-01 09:46:41 följande:
    Jag menade inte att skriva ner anedningen till hennes höjning utan snarare visa mitt missnöje med min egen som jag tycker är rätt fjuttig i sammanhanget. Min löneutveckling har inte heller varit nämnvärd sedan 2007 :(
    Lägg manken till och gör karriär så blir du oxå belönad.
  • Anonym

Ja 1% är ju väldigt fjuttigt. 

• Anonym

Banktjänstemän har generellt sett väldigt höga löner. Min syrra som jobbar på SHB har närmare 40.000 i månaden. Hon har ingen högskoleutbildning och jobbar med rågivning på kontor.

Det är MINA pengar som betalar hennes lön, så jag kan bli lite sur på dessa stora vinster som bankerna gör, samt att de betalar så höga löner till de anställda på kundernas bekostnad. Och då tycker jag att både högre tjänstemän och chefer har för mycket i lön.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 09:55:40 följande:
    Banktjänstemän har generellt sett väldigt höga löner. Min syrra som jobbar på SHB har närmare 40.000 i månaden. Hon har ingen högskoleutbildning och jobbar med rågivning på kontor.

Det är MINA pengar som betalar hennes lön, så jag kan bli lite sur på dessa stora vinster som bankerna gör, samt att de betalar så höga löner till de anställda på kundernas bekostnad. Och då tycker jag att både högre tjänstemän och chefer har för mycket i lön.
    Byt bank om du tycker de får för gott betalt på dina pengar. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 10:02:06 följande:
    Byt bank om du tycker de får för gott betalt på dina pengar. 
    Det är ju samma i alla banker. Se bara på ts. Hon tjänar bra och tycker synd om sig själv. Men hon glömmer vem det är som betalar hennes lön...
Svar på tråden 1 miljon i löneförhöjning för vår vd Annika Falkengren