• Anonym

1 miljon i löneförhöjning för vår vd Annika Falkengren

Ja 1% är ju väldigt fjuttigt. 

• Anonym

Banktjänstemän har generellt sett väldigt höga löner. Min syrra som jobbar på SHB har närmare 40.000 i månaden. Hon har ingen högskoleutbildning och jobbar med rågivning på kontor.

Det är MINA pengar som betalar hennes lön, så jag kan bli lite sur på dessa stora vinster som bankerna gör, samt att de betalar så höga löner till de anställda på kundernas bekostnad. Och då tycker jag att både högre tjänstemän och chefer har för mycket i lön.

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 09:55:40 följande:
    Banktjänstemän har generellt sett väldigt höga löner. Min syrra som jobbar på SHB har närmare 40.000 i månaden. Hon har ingen högskoleutbildning och jobbar med rågivning på kontor.

Det är MINA pengar som betalar hennes lön, så jag kan bli lite sur på dessa stora vinster som bankerna gör, samt att de betalar så höga löner till de anställda på kundernas bekostnad. Och då tycker jag att både högre tjänstemän och chefer har för mycket i lön.
    Byt bank om du tycker de får för gott betalt på dina pengar. 
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 10:02:06 följande:
    Byt bank om du tycker de får för gott betalt på dina pengar. 
    Det är ju samma i alla banker. Se bara på ts. Hon tjänar bra och tycker synd om sig själv. Men hon glömmer vem det är som betalar hennes lön...
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 10:04:50 följande:
    Det är ju samma i alla banker. Se bara på ts. Hon tjänar bra och tycker synd om sig själv. Men hon glömmer vem det är som betalar hennes lön...
    Då får man väl ha pengarna i madrassen
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-03-01 10:07:17 följande:
    Då får man väl ha pengarna i madrassen
    Ja, eller så knyter man näven i fickan som jag gör. Hela systemet är fel helt enkelt.
  • Anonym
    Anonym (avundsjuka) skrev 2013-03-01 10:24:04 följande:
    Kommer ihåg när jag bytte bank och jag var där och det strulade lite med min nya internetbank. Så jag få veta om allt var ok och att jag fått in lön osv på det nya kontot. Trevlig bankdam blev en otrevlig bankdam. snorkig kärring rent ut sagt.

- Kan du se om jag har fått in min lön?
    - Ja det står lön här, men oj det måste vara nåt fel. 
    - Jaha, vadå?
    - Ja det har kommit in xxx xxx kr
    - ja det stämmer nog
    - Men herregud VAAAAD jobbar DUUUU med? 

Tydligen kan en människa som jag inte ha den höga lönen jag har. Så att kvinnor kan ha hög lön verkar vara ett känsligt ämne för bankdamer. 

Eller så tjänar du bara mer än genomsnittet.

När jag gick in på banken och hade 400.000 på lönekontot så trodde jag också att bankdamen skulle ramla av stolen. Men allt hon sa var "Rara du, du kan inte ha så här mycket pengar på lönekontot, det är inte lönsamt". Gullig tant
  • Anonym
    Anonym (avundsjuka) skrev 2013-03-01 10:30:34 följande:
    Tro mig i mitt fall var det nedlåtande och trångsint. Precis som TS verkar vara. 
    Eller så har du taggarna utåt för att du tror att alla är avundsjuka på dig
  • Anonym
    Anonym (avundsjuka) skrev 2013-03-01 10:35:16 följande:
    Det var inte jag som startade en tråd om, som dessutom namnger, en kvinna som har hög lön. 
    Nej, men Annica Falkengren är en offentlig person och chef över hela banken.

Du däremot verkar ta illa upp för att någon undrar var du jobbar med din höga lön. Är det märkligt? Eller för att kvinnan trodde du fått felaktig utbetalning? Det var väl bra att hon reagerade? Tänk om du haft ett knegarjobb och det blivit fel?

Sen får jag känslan av att du är en som går till banken och frågar om du fått lön för att se deras reaktion
  • Anonym
    Anonym (avundsjuka) skrev 2013-03-01 10:58:50 följande:
    IT på SEB, nej jag bara skämtar. 

Jag vd, men på ett klart mindre företag än SEB. Därför jag reagerade på din tråd tror jag. Att det liksom ska anses fult att som kvinna vara vd och ha hög lön. Att vi ska skämmas över och försvara det  på ett helt annat sätt än männen. 
    Men ts har väl inte nämnt att det är för att Annica är kvinna? Könet har väl ingenting med detta att göra? Eller tror du att ts hade tyckt att VD var värd pengarna mer om det varit en man? Det hade inte jag tyckt.
Svar på tråden 1 miljon i löneförhöjning för vår vd Annika Falkengren