Soc tog min son
om din fd sambo ansågs vara en fara så att om du stannade med honom så behövde de ingripa så kommer de inte ingripa denna gång när du lämnat honom.
om din fd sambo ansågs vara en fara så att om du stannade med honom så behövde de ingripa så kommer de inte ingripa denna gång när du lämnat honom.
Jag har redan suttit i en rättegång om lvu, förvaltninhsrätten avslog deras ansökan om d, då inga grunder fanns. Jag följer deras RÅD och d har funkat för mig. Är inte orolig att dom lurar mig! Skulle d så bli, så finns d som sagt inga aktuella grunder till LVU! Måste säga d att dom har även begärt flytt förbud som jag också vann. Jag litar på att mina barn har d bra och litar även på att d kommer lösa sig med tiden för alla parter!
Fast
Ok du har säkert rätt men det låter inte på ts som Mannen är elak mot henne eftersom dom skaffar Barn i gen tänkte jag i spontan tanke.
Men nej tror inte heller soc tar barn hur som helst IOGT.
Alltså att folk dömer en person som söker hjälp utan att ens veta historien bakom det hela är lågt...hur vet ni att inte mamman blivit misshandlad av mannen och varit rädd för att lämna honom? Eller att pappan åkt fast för något brott som inte mamman vet om? Sen TS var det ju faktiskt lite dumt att du skaffade ett till barn med honom, men det är inget jag eller någon behöver berätta för dig för det hoppas jag att du förstår redan! Det är jätte bra och starkt av dig att du flyttat från pappan och jag hoppas att du är försiktig med vilken slags kontakt du har med honom i fortsättningen. Du har en chans att få tillbaka det barn du förlorat. Dessutom kan inte soc ta ett barn från dig om du visar att du verkligen kan ta hand om ett barn på ett riktigt sätt och skydda barnet från pappan om han inte enligt soc vara en lämplig förälder. Varför du blev straffad är nog för att du tillät att dit barn var nära en person som uppenbarligen inte är bra för barnet/barnen. Din uppgift är att skydda dina barn och det gjorde du inte enligt sov eftersom du bodde kvar hos den som är farlig för barnen. Ryck upp dig själv från smeten och trygga din och dina barns framtid. Hur mycket du än saknar/älskar pappan så skall inte dina barn behöva leva i fara/leva i ett hem där de inte har det bra! Pappan kan alltid försöka ändra på sitt beteende och bevisa gör både dig och soc att han är en lämplig förälder!