Inlägg från: Anonym |Visa alla inlägg
  • Anonym

Soc tog min son

Queenie70 skrev 2013-03-02 18:55:33 följande:
    Vilket skitsnack! Finns många biologiska föräldrar som är skadliga och farliga för sina barn. Eller har du levt under en sten som missat det?

Fattar inte att så många har åsikten att ALLA föräldrar har rätt till sina barn oavsett vad som hänt , man blir mörkrädd!
  • Anonym

Har en pedofil rätt att träffa sina barn. Ja då borde alla föräldrar rätt att träffa sina barn.

punkt slut!

• Anonym
    Anonym skrev 2013-03-02 22:25:27 följande:
    Har en pedofil rätt att träffa sina barn. Ja då borde alla föräldrar rätt att träffa sina barn. punkt slut!

Va ?
  • Anonym
    LillMyra skrev 2013-03-03 03:27:05 följande:
    Så fungerar det inte. Du tänker nog på vårdnadstvister. Man bör nog vänta med att anklaga någon för att ljuga tills man har lite koll på sina arguments koppling till verkligheten.

Det är ett normalt förfarande även när det gäller LVU. Ts har, precis som alla andra föräldrar i samma sits, blivit tilldelad ett ombud och därmed kunnat få saken förklaradfr sig om hon har svårt att förstå vad det handlar om. Därmed är det lätt att förstå att hon ljuger, alt har levt i någon slags förnekelsebubbla.
  • Anonym
    Anonym (mamma) skrev 2013-03-02 17:05:10 följande:
    Jo, hon har väl gnällt. Hon skriver att hon är förtvivlad och att soc gjort detta MOT henne. Men ingen tvingade väl ts att ligga med den där karln, eller?
    Det vet vi inte, eller hur?
  • Anonym
    eflec skrev 2013-03-03 14:45:15 följande:
    alltså jag undrar seriöst vad det är för fel på FL:s genpool? är ni white-trashare hela bunten? 
    Vad pratar du om? Majoriteten här anser absolut inte att socialen tar barn hur som helst. 
  • Anonym
    eflec skrev 2013-03-03 20:19:38 följande:
    Inte?
    Öh nej? Men du menar att majoriteten gör det? Snacka om en inbillad konflikt här...  
  • Anonym
    eflec skrev 2013-03-03 20:24:52 följande:
    ja det menar jag.

majoriteten av alla sådana här snyfttrådar handlar om de hemska trollen på soc. som omhändertar barn bara för att de känner för det - lite random sådär. de verkliga skälen bakom får vi aldrig höra. 
    Majoriteten av trådarna, inte majoriteten av medlemmarna på FL. Vilka du kallade white trash alltså. Självfallet tillhör du inte en minoritet när du ifrågasätter den här bilden av socialtjänsten. Lite fåfängt av dig att inbilla dig det.
  • Anonym

Men allvar soc gör fel , människor gör fel , och alla handläggare är inte bra eller kompetenta inse det.

• Anonym
    Eldsjäl skrev 2013-03-03 22:51:08 följande:
    Fast det är så långt ifrån majoriteten så jag vet inte om det är ett bra argument? Du vet att beslut om ett omhändertagande inte är EN individs beslut väl? Eller? Det går till en nämnd. Eller gör alla fel?
    Jag kan inte uttala mig om enskilda fall , men rent allmänt ...
Svar på tråden Soc tog min son