• Labolina70

    Dålig kundservice på RUSTA.

    Jag måste bara höra med er andra om ni har någon erfarenhet av såna här ärenden?

    Vi har precis kommit hem från en semesterresa och innan vi åkte köpte jag en ny resväska på RUSTA för 699:-

    När vi hämtade ut väskan på Arlanda så såg jag att ett hjul saknades. Igår åkte jag till RUSTA för att reklamera den, men där fick jag kalla handen.

    Det var INTE deras fel utan flygbolagets enligt kassören. Kassören menade att väskan har utsatts för vårdslös behandling av flygplatspersonalen. Jag menar att det är RUSTA som har tillverkat en dålig resväska som inte klarar den påfrestning som den utsatts för. Mina tre andra väskor som jag hade med har klarat sig utmärkt. De bör ha utsatts för samma behandling.

    Jag fick alltså inte någon ny väska eller pengarna tillbaka. När jag kom hem skrev jag till RUSTAS kundservice och fick till svar att de kunde skicka nya hjul. Det hade ju varit bra om jag trodde att det skulle funka, men det är ett stort hål där hjulet har suttit så jag har svårt att tro att skruvarna kommer fästa.

    Vem har rätt? Jag eller RUSTA?

    Hur kan kassören på RUSTA veta hur väskan har hanterats? Jobbar hon även på flygplats och hanterar bagage och har således inblick i hur det fungerar? Varför gick inte alla väskor på hela flighten sönder? Om alla väskor har utsatts för samma behandling så bör ju alla ha gått sönder? Och varför pratade kassören till mig med babyröst?

    Många frågor som kräver svar!



     
  • Svar på tråden Dålig kundservice på RUSTA.
  • Labolina70
    josen 1 skrev 2013-03-02 16:10:48 följande:
    När jag flög råkade min väska ut för samma sak. Jag reklamerade till flygbolaget och fick en ny, mycket bättre väska. Det brukar aldrig vara något problem. Testa det.
    OK, tack för tips!

    Ska skriva till flygbolaget då så får vi se vad de säger. Hoppas de hjälper mig, även om jag faktiskt tycker att det är väskan som är dålig. Jag har full förståelse för att flyplatspersonalen inte kan hantera väskorna med "silkesvantar".

     
  • Labolina70
    älskarlivet81 skrev 2013-03-02 16:26:19 följande:
    Varför anmälde du inte skadan direkt på flygplatsen?
    Därför att vi hade rest i 11 timmar med våra två barn och var trötta. Vi ville bara åka hem! Dessutom trodde jag som sagt att det var Rustas sak att reklamera, inte flygbolagets. Jag hade ingen aning om att man skulle vända sig till flygbolaget.
  • Labolina70

    OK, då vet jag om det skulle hända igen. Satsar dock nog på en dyrare väska nästa gång som förhoppningsvis håller en högre kvalité.

    Men en fråga till bara, hur vet ni att det är flygbolagets fel? Står det i någon konsumentlag eller liknande? 

  • Labolina70
    Grande Rock skrev 2013-03-04 00:03:38 följande:
    Man får vad man betalar för. 
    Ja, det är min åsikt också. Jag har en resväska av "bättre märke" som jag haft i över 15 år. Den har alltid funkat felfritt! Dock hade Rustas resväska fått höga betyg i ett test. Det var därför jag köpte den. Och jag var ändå tveksam, men jag tänkte att händer det nåt så är det väl bara att reklamera den. Men så var det alltså inte.

    700:- kronor i sjön, om nu inte flygbolaget ersätter förstås.
Svar på tråden Dålig kundservice på RUSTA.