Dålig kundservice på RUSTA.
Jag måste bara höra med er andra om ni har någon erfarenhet av såna här ärenden?
Vi har precis kommit hem från en semesterresa och innan vi åkte köpte jag en ny resväska på RUSTA för 699:-
När vi hämtade ut väskan på Arlanda så såg jag att ett hjul saknades. Igår åkte jag till RUSTA för att reklamera den, men där fick jag kalla handen.
Det var INTE deras fel utan flygbolagets enligt kassören. Kassören menade att väskan har utsatts för vårdslös behandling av flygplatspersonalen. Jag menar att det är RUSTA som har tillverkat en dålig resväska som inte klarar den påfrestning som den utsatts för. Mina tre andra väskor som jag hade med har klarat sig utmärkt. De bör ha utsatts för samma behandling.
Jag fick alltså inte någon ny väska eller pengarna tillbaka. När jag kom hem skrev jag till RUSTAS kundservice och fick till svar att de kunde skicka nya hjul. Det hade ju varit bra om jag trodde att det skulle funka, men det är ett stort hål där hjulet har suttit så jag har svårt att tro att skruvarna kommer fästa.
Vem har rätt? Jag eller RUSTA?
Hur kan kassören på RUSTA veta hur väskan har hanterats? Jobbar hon även på flygplats och hanterar bagage och har således inblick i hur det fungerar? Varför gick inte alla väskor på hela flighten sönder? Om alla väskor har utsatts för samma behandling så bör ju alla ha gått sönder? Och varför pratade kassören till mig med babyröst?
Många frågor som kräver svar!