• ingetförgivet

Äckligt så in i ....

Något som retar mig så in i helvete är när katter skiter i ens trädgårdKattDet är pecis lika äckligt när hundar skiter men har man folkvett så plockar man givetvis upp det.Nu får jag säkert svaret "katter gräver ner det"ihelvete heller att alla katter gör"Har man små barn tex så är chansen väldigt stor att dom får svinkoppor"(har mina haft)inte alls kulBabyAtt jag sitter och retar mig på det nu beror på att våra nya grannar har flera katter..Inte alls kul på sommaren när man klipper gräset typ och kör upp i en kattskit...Fan skaffa innekatt om ni nu skall ha katt:(

• Svar på tråden Äckligt så in i ....
  • xMariax

Kan bara säga att jag håller med dig.

• JanaLiiN

I teorin så har kattägare ansvar för sina djur, dvs att de inte går in hos andra, bajsar hos andra etc. I praktiken är det tyvärr inte så. Jag gillar katter men avskyr verkligen att ha andras katter springande hos oss i tid och otid.

• silhuett
    JanaLiiN skrev 2013-03-02 19:19:16 följande:
    I teorin så har kattägare ansvar för sina djur, dvs att de inte går in hos andra, bajsar hos andra etc. I praktiken är det tyvärr inte så. Jag gillar katter men avskyr verkligen att ha andras katter springande hos oss i tid och otid.
    Här fanns det en katt som JÄMT sprang in i min lägenhet om somrarna när jag hade altandörren öppen. Ibland upptäckte man den inte på flera timmar, och fick typ en hjärtattack när den sprang iväg när man kom in i rummet..
    Nu verkar det som att katten har dött eller flyttat, tack och lov.
  • smurfen90

Igelkott bajs? Skällde på grannen för detta med bajset, men ack så fel jag hade.

• Gizmo

Javisst är det snuskigt! Men det är synd om en katt och sitta inspärrad i en lägenhet dygnet runt som bara blir fetare och fetare...

• silhuett
    Arg skrev 2013-03-03 11:04:51 följande:
    Javisst är det snuskigt! Men det är synd om en katt och sitta inspärrad i en lägenhet dygnet runt som bara blir fetare och fetare...
    Gå ut med katten i koppel som alla hundägare tvingas göra? Fast det känns lite som att man väljer att skaffa katt istället för hund just för att man är för lat för det Obestämd
  • MrRed

Hur gör man med en katt som man inte blir av med? Varje dag när vi kommer hem efter arbetet sitter en katt på vår altan, den springer iväg så fort vi kommer men står sedan utanför & brölar i timmar. Problemet är att den använder vår tomt som toalett, varje dag ligger en liten skithög framför garaget & den pissar under altanen (luktar inte godis kan jag säga). Ingen av grannarna vet vem som äger katten. Får jag skjuta den?

• Litet My
    Arg skrev 2013-03-03 11:04:51 följande:

Då får man aktivera katten och sluta lata sig som kattägare.

Min ena katt går skogpromenader med sonen lös och tycker det är superkul, annars är han innekatt.Allting går bara man är villig att lägga ner tid på det. Min fd katt gick med på barnvagnspromenader och när han blev trött la han sig i vagnen och jag tror inte mina katter är några "mirkaelkatter" däremot har de fått hänga med sedan de är små, vi är dweras trygghet så de smiter inte iväg på egen hand eftersom de vill ha koll på oss. 
  • EmmPe
    MrRed skrev 2013-03-05 08:35:13 följande:
    Hur gör man med en katt som man inte blir av med? Varje dag när vi kommer hem efter arbetet sitter en katt på vår altan, den springer iväg så fort vi kommer men står sedan utanför & brölar i timmar. Problemet är att den använder vår tomt som toalett, varje dag ligger en liten skithög framför garaget & den pissar under altanen (luktar inte godis kan jag säga). Ingen av grannarna vet vem som äger katten. Får jag skjuta den?
    Du får inte skjuta i tätbebyggt område överhuvudtaget, eftersom du inte har nån koll på var kulan eller haglet tar vägen.
    Är det på din egen mark och du har jakträtt där så får du väl i princip skjuta katten, om du kan anta att den är förvildad. Grävling-/minkfälla tror jag du får använda, men du bör väl ha jägarexamen först antar jag. Fällor ska vittjas med vissa mellanrum och så vidare, så det är inte bara att ställa ut en sådan.

• BusJohanna
    MrRed skrev 2013-03-05 08:35:13 följande:

Om den står utanför och låter kan du inte fånga den och lämna den på ett katthem eller ngt sånt?
Svar på tråden Äckligt så in i ....