• Anonym (Tråkig och trött)

Barnlösa, vad gör ni för skoj som småbarnsföräldrarna missar?

Som rubriken, vad gör ni i era liv som ni inte hade kunnat om ni hade haft barn?

Mitt svar: Jobbar heltid, pendlar. Sover länge på helgen (för att orka veckan), äter frukost länge. Mycket egentid, om man kan säga att man har egentid som barnlös.

Några saker jag inte gör:
    - Reser inte så värst mkt, pga husdjur bland annat.
    - Festar inte så mycket, pga ivf, trötthet, håller nere på alkohol eftersom vi försöker bli gravida.
    - Har inte några speciella hobbies som jag lägger tid på, har liksom ingen energi till det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-03 10:43
    Missade att skriva att tråden vänder sig till OFRIVILLIGT barnlösa! Den ligger i "svårt att få barn".

Ni frivilligt barnlösa är naturligtvis välkomna att skriva ni med. Även jag var frivilligt barnlös en gång i tiden och det var ju bara kul!

• Svar på tråden Barnlösa, vad gör ni för skoj som småbarnsföräldrarna missar?
  • Anonym ()

Förstår inte riktigt poängen med tråden men jag har barn och jobbar både heltid och tar sovmorgon på helgen.

• Duckan

När vi inte hade barn var vi mer spontana, after work ofta, äta ute osv. Vi gör fortfarande mycket men det kräver mer planering.

Anonym () skrev 2013-03-03 10:21:53 följande:
    Förstår inte riktigt poängen med tråden men jag har barn och jobbar både heltid och tar sovmorgon på helgen.
    Tråden vänder sig till oss bittra barnlösa som ofta får höra (från folk som inte vet att vi försökt i många år) "vänta bara tills du får barn, då får du sluta med de där sovmorgnarna" osv.

Jag upplever att många småbarnsföräldrar (inte just du) tror att vi utan barn lever ett kul liv med fest, resor och inget ansvar annat än för oss själva. Tänkte kolla om det stämmer.
  • Anonym (Fri)

Har snygg kropp och är jättetrång (vilket jag nog inte varit om jag fött barn).
    Kan hålla mig om det inte finns en toalett nära.
    Kan ha sex när jag vill och hur snuskigt jag vill.
    Hela min inkomst går till mig.
    Jag kan göra vad jag vill när jag vill, ex ha lugn filmkväll, resa, sova länge, gå på SPA, shoppa, träna...

I love barnfri, det är det rätta för mig.

Anonym (Fri) skrev 2013-03-03 10:32:59 följande:
    Har snygg kropp och är jättetrång (vilket jag nog inte varit om jag fött barn).
    Kan hålla mig om det inte finns en toalett nära.
    Kan ha sex när jag vill och hur snuskigt jag vill.
    Hela min inkomst går till mig.
    Jag kan göra vad jag vill när jag vill, ex ha lugn filmkväll, resa, sova länge, gå på SPA, shoppa, träna...

I love barnfri, det är det rätta för mig.
    Okej, inser att jag borde ha skrivit "ofrivilligt barnlösa" i rubriken!

- Har ingen aning om jag är trång, sexlivet är inte riktigt vad det varit efter alla år med sex styrt av ägglossningen.
    - Har ingen glädje av min platta (eller nästan platta) mage eftersom jag drömmer om att vara gravid.
    - Inte inkontinent men inte heller "stor blåsa".
    - Hade gärna delat min inkomst med mitt barn, precis som jag alltid, både som student och arbetande, försörjt mina husdjur.
    - Det jag vill göra är att leva familjeliv, så nej, jag kan ju aldrig göra det jag vill.
  • Anonym (LK)

Livet blir ju vad man gör det till, oavsett om man har barn eller inte. Allt jag gör nu, skulle jag kunna fortsätta med om jag hade barn. Men... Jag vill inte ha barn. Varken min man eller jag har någon barnlängtan. Jag misstänker att en del i vår närhet tror att vi är ofrivilligt barnlösa - men vi är frivilligt barnfria

• Swagger

Inte mycket som är tokskoj just nu.

Dricker varken alkohol eller kaffe eftersom vi försöker få barn. Äter bra mat och håller mig ifrån "godsaker", tränar en del för att öka chanserna. Tillbringar mycket av min tid med att önska att jag hade barn, googla efter möjligheter att öka chanserna.

Ska snart få göra en äggledarspolning som ett sista led i vår fertilitetsutredning som vi som tur var fick återuppta efter missfall.

Planerar inga långresor då vi hoppas bli gravida.

Sparar de mesta av våra inkomster då vi hoppas bli gravida.

Ja, jag har en dålig dag idag. ;) Det känns som om det varit motvind länge nu. 

• Swagger
    Anonym (LK) skrev 2013-03-03 10:43:14 följande:
    Livet blir ju vad man gör det till, oavsett om man har barn eller inte. Allt jag gör nu, skulle jag kunna fortsätta med om jag hade barn. Men... Jag vill inte ha barn. Varken min man eller jag har någon barnlängtan. Jag misstänker att en del i vår närhet tror att vi är ofrivilligt barnlösa - men vi är frivilligt barnfria
    Ändå hänger du i forumsdeln "Svårt att få barn" (?) Flört
  • Anonym (Fri)
    Swagger skrev 2013-03-03 10:48:00 följande:
    Ändå hänger du i forumsdeln "Svårt att få barn" (?) Flört
    Det är inte att hon precis som jag missade underrubriken? Själv hänger jag i Känsliga rummet och kollar inte underkategori innan jag svarar.
    Anonym (LK) skrev 2013-03-03 10:43:14 följande:
    Jag har kanske 10 år kvar innan det är helt kört med både graviditet och adoption. Jag är medveten om att jag kan göra de tio åren bättre eller sämre beroende på inställning, men den medvetenheten räcker bara en bit på vägen. Livet handlar ju hela tiden om att vara barnlös, både rent praktiskt och mentalt.
Svar på tråden Barnlösa, vad gör ni för skoj som småbarnsföräldrarna missar?