Barnlösa, vad gör ni för skoj som småbarnsföräldrarna missar?
Jag är frivilligt förälder men det är SÅ mycket jag skulle vilja göra vilket jag i stor sett aldrig kan eftersom vi inte har någon släkt i närheten som kan avlasta. Jag upptäckte sent att tråden vände sig till ofrivilligt barnlösa. Jag hoppas att mitt inlägg inte stöter sig med någon, anmäl i så fall så kan det tas bort! Vill i alla fall dela med mig av saker som jag inte haft vett att riktigt uppskatta förut!:
- Sova ut och vila/ha sex när man känner för det och inte bara när man får lite fri tid
- Gå ut och äta och sen gå på teater/konsert/bio när andan faller på!
- Gå ut och dansa även om detta skulle vara betydligt mindre nu än tidigare oavsett barn
- Motionera - gå på gym, vara med i någon förening, börja rida, kanske skaffa häst och verkligen satsa på något fritidsintresse!
- Orka ha det riktigt fint hemma och orka bygga upp ett större socialt liv! Som det är nu är jag glad om det finns mat och möjligheter till sömn ibland vid sidan av det jobbet kräver
- Satsa mer på jobbet! Vidarutbilda mig, läsa böcker på fritiden, gå på fler afterworks. Jag stapplar till någon after work ibland för att jag vill visa intresse snarare än att jag verkligen njuter av det eftersom jag är så TRÖTT
- Hålla tätare kontakt med mina kompisar och försöka träffa de oftare
- Åka och storhandla på IKEA eller Ullared när man kände för det. Som det är nu är det ett alldeles för stort projekt som jag skjuter framför mig...
- Kanske åter lära känna min sambo igen som man och vän och inte bara avlastare av hushållssysslor...