• trz

Avstånd mellan barnen.

Du vill ha två barn, hår långt mellan barnen är ultimat enligt dig?
    Motivera gärna!

trz.blogg.se Amy 111019
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Avstånd mellan barnen.
  • Mercurialis

2 år och 10 månader, eftersom den ålderskillnaden mellan mina barn och jag har inget annat att jämföra med.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Trädblåsare

Det beror på, om de slåss eller kramas.

• FruSen

Hmm....
    Jag hade gärna velat ha 2 år mellan.
    Nu blev det inte så och dottern kommer hinna fylla 4 när hon blir storasyster. I dagsläget känns det jättebra eftersom barn nr 2 blev barn nr 2 och 3 (tvillingar)
    Hade inte velat att hon skulle vara yngre faktiskt.
    Fördel nu är att hon är väldigt självgående, har inga blöjor, klarar mycket själv och älskar att hjälpa till. Jag hoppas det kommer bli jättebra när tvillingarna anläder. Kanske hon kan roa den ena om man matar den andra osv. Hoppas jag
    Så i dagsläget är nog mitt svar 4 år men om det bara gällt 1 bebis hade jag nog velat ha lite tätare mellan. 

• Flickan och kråkan

Mellan mina två första pojkar är det 16 månader - och det har varit jättepositivt.
    Till lillebror/lillasyster som förhoppningsvis gör oss sällskap i sommar så kommer det att vara 4 respektive 5,5 år - och det känns jättebra.

Det finns nog många ultimata åldersskillnader  

• hannis

Vi satsade på att försöka få 3-4 år mellan barnen. Vi ville att det äldre syskonet skulle vara blöjfri, vagnfri, kunna prata hyfsat och vara klar med sin småbarnsperiod. Max 4 år innebär ändå att syskonen blir hyfsat täta i ålder kan kan uppskatta samma saker på semestrar osv.

• cloudberry79

Jag vill ha minst så länge att första barnet är blöjfritt, vagnfritt och pratar bra. Nästan fem år är det mellan mina och jag hade gärna väntat ett par år längre. Jag är helt ointresserad av att se till att barnen har varandra som kompisar.

(M)amma till V -07 och E -12
  • tahira

Jag har alltid sagt att jag absolut inte vill ha två småbarn samtidigt. Först ville jag bara ha ett barn överhuvudtaget.

Jag vill liksom att det första barnet skall vara ute ur småbarnsåren, ha börjat skolan, kan ta lite ansvar för sig själv, har börjat förstå omvärlden osv.

Vi kommer ha sju år mellan barnen, och jag hade inte velat ha mindre än sex år mellan.

• milli79

Har 1,5år mellan de första barnen och nu när de är 2år och 3,5år är det perfekt de har stor nytta av varandra men i  början var det tufft och det kändes som jag svek den 1a då han var väldigt mammig men som sagt nu är jag väldigt tacksam att de kom så tätt.

Väntar 3an nu och det kommer va ca 2år och 4mån mellan de 2 yngsta. Känns oxå lagom då de 2 första har så kul ihop.

Det beror nog helt på. Alla åldrar har ju sin charm :). 

• hojnas

Vi har nästan 2 år mellan barnen (bara 1 kalenderår dock) och det har funkat bra för oss, vi vill ha ett tredje barn också men vill vänta i minst ett år till så yngsta är minst 4 år när ett eventuellt barn kommer.

Svar på tråden Avstånd mellan barnen.