Avstånd mellan barnen.
Du vill ha två barn, hår långt mellan barnen är ultimat enligt dig?
Motivera gärna!
Du vill ha två barn, hår långt mellan barnen är ultimat enligt dig?
Motivera gärna!
Vi har 3,5 år mellan barnen. Passar oss utmärkt!
Vi har två mellan 1 och 3 och tre år mellan 2 och 3, för mig var tre år mycket bättre.
3 till 4 år tycker jag känns optimalt. Mitt barn fyller 2 år i vår och jag har väldigt svårt att se att det skulle funka om jag var gravid eller nyförlöst just nu. Nu kan jag jobba halvtid och fortfarande ha massor av energi över att göra roliga saker med min son och vara närvarande för honom.
Hm... Om jag gick välja helt fritt så svarar jag 2-3 år... Det är inte så viktigt för mig att syskonen skall ha varann som lekkamrater, men jag har inte lust att ha småbarn hur länge som helst. Mina föräldrar har tio år mellan oss tre syskon... Så de hade ju barn under tio i 30år...
Tyvärr har jag lika svårt som mamma för att bli gravid så om vi får en tvåa så är åldersskillnaden oviktig.
Först ville vi ha två år mellan,men sedan föddes dottern(en high need baby) och nu vill vi ha tre år eller lite mer mellan. Tror att dottern behöver mer än två år med oss själv.
Innan dottern föddes ville jag snabbt ha syskon så de skulle ha varandra,men nu ser jag fram emot att uppleva saker bara dottern och jag. Men vänta för länge vill jag väl inte heller. Roligast är väl om de är tillräckligt nära i ålder för att kunna leka samma lekar och vara lite på samma nivå,men samtidigt ha olika kompisar och kunna leva i "sina egna världar" på så sätt.
Dessutom vill vi ha 3-4 barn och helst vara klara innan jag fyller 30 så allt för långt mellan vill vi inte ha.
Det var 2 år mellan mig och min syster och det kändes optimalt, vi kunde umgås ihop men det var ingen direkt rivalitet, utan hon var äldst, inget snack om saken.
Min lillasyster är 3 år yngre än mig och när hon var liten var det för stor åldersskillnad, jag tyckte hon var störig mest bara.
när vi kom upp i övre tonåren så kändes vi dock alla tre som jämngamla nästan,.
Maximalt 3 meter.
Jag har 7 år mellan mina barn. Tycker 4-6 år mellan är lagom, den stora hinner vara liten innan nästa kommer. Dessutom kan man prata med barnet och barnet har också den verbala förmågan att uttrycka känslor vilket underlättar när det blir storebror/storasyster.
2 år och 2 månader, eftersom det är vad vi har mellan de två äldsta.
Helt perfekt, de har fantastiskt mycket nytta o glädje av varandra.
Sen var de 6 och 4 när lillasyster kom.
Röstar på 2 år, vi har 18 månader mellan våra barn och det var inte planerat.
Men jag tycker det är superskönt nu när dom är så pass stora (7 och snart 9 år) = dom är aldrig ensamma och har alltid någon att leka med eftersom dom är nästan i samma "fas". Småbarnsåren gick över nästan samtidigt osv.