Inlägg från: hojnas |Visa alla inlägg
  • hojnas

15-åring beter sig konstigt. Diagnos?

liv skrev 2013-03-03 20:09:39 följande:
    Jo mycket av hennes beteende låter ju som vilken tonåring som helst. Men det stämmer liksom inte riktigt. Aggressionsutbrotten kommer bara vid vissa tillfällen. Hon har inte varit bortskämd tidigare utan det här med tidspressen har liksom smugit sig på. Varför klarar hon inte av att göra saker som hon tycker är roligt? Förra veckan låg hon i sängen i flera timmar och vägrade följa med till kusinerna. Hon skrek att hon skulle sova nu. Familjen stog uppradad och skulle åka och hon skulle bara gå och lägga sig mitt på dagen. Är det verkligen normalt?
    Jag var sån som tonåring och jag har inga diagnoser. Däremot mådde jag väldigt dåligt och var i en ganska djup depression, ingen visste hur jag mådde utan jag höll allt inom mig.
    Inget blev bättre av tjat och gnäll utan då satte jag mig bara mer på tvären och ville absolut inte prata om hur det svarta hålet inom mig bara växte sig större.
  • hojnas
    liv skrev 2013-03-03 20:17:39 följande:
    Ja hon kanske är deprimerad men vill inte prata om det? Hon kan vara superglad och tycka att allt är fint men så fort det börjar närma sig en tid hon måste passa får hon panik. Var du också sån?
    Nej jag fick inte panik vid tider och låste mig. Däremot ville jag aldrig följa med och göra saker och sov helst så mycket jag kunde göra, en blandning av vanlig tonårströtthet och min depression.
Svar på tråden 15-åring beter sig konstigt. Diagnos?