• Empan88

ivf nästa

har provat på pergotime 4 ggr. jag hade ingen ägglossning. inget plus för det. har fått äl. nästa grej blir ivf. men har en sån enorm rädsla att det inte kommer att funka. vi har precis gift oss för att ifall vi ska adoptera. men vill ju hemskt gärna biologiskt barn. min man har en dotter från tidigare förhållande. om inte ivf funkar såkommer jag bli knäckt. även om adoption är ett alt så känns allt väldigt jobbigt.. har kommit in i en deppig period igen.. är det nån som har som jag lr som gått igenom..? jag har ingen pco utan min ägglossning funkar inte. är så fruktansvärt rädd barn har jag längtat efter i många många år...

• Svar på tråden ivf nästa
  • Empan88

Fy vad tråkigt att du inte fått någon ägglossning med pergotime. Jag ägglossar fint med pergotime. Sen har de missat att göra en äggledarspolning.:( men när vi var där förra v. Så ska vi fortsätta en 3 mmånaderskur med pergotime. Jag blev så ledsen o arg. Var inställd på ivf med tanke på att de hade sagt det.. men räknar ju inte mef att det händet något här heller.. så blir väl onte förens hösten vintern som de vlir något...:( vi går via landsting och där har vi tre månaders garanti. De innebär att vi måste komma in på första samtal.. hur går ni? Hur länge har ni försökt?

• Empan88

vi har inte fått någon förklaring varför. jag har tydligen väldigt fina äggstockar. jag har inte pco. jag har en känsla att det är mini pillerna som har förstört kroppen. vi har försökt få barn i 2 år o 5 månader. så vi börja vår utredning för ca 1,5 års sen o vi har inte kommit så långt. detta med pergotime är den första åtgärden.. det känns skönt att man ägglossar med pergon.. och de känns lite misslyckanden att man inte kan få egen ägglossning.. det som egentligen varit svårast är att kontrollera ens känslor.. haft ett par ggr som jag har brytit ihop.. har undebara vänner som stöttar. men önskar man hade nån som gått igenom samma sak.. ingen som sitter i denna sits vet ju knte hurde känns.. värsta jag vet är när folk säger til att slappna av.. lr som min mans kompisar gjorde. berätta vilka fel vi gjorde när vi försöker göra barn.. jag blev skogstokig när mi man kom hem o berätta detta.. vi får hoppas att det nån dag blir vår tur.. vart kommer du ifrån & hur gamla är ni ?

• Empan88

tur du har din syster meb förstår att det e jobbigt med avståndet. vad kul att hon fått en adoptivson vi går oxå i dom banorna.men drömme är ju att få ett biologiskt barn. min man har ju ett barn sen innan o de gick på första försöket. o de känns jobbigt för då känner jag mig ännu mer misslyckad. de enda jah vill kunna ge honom är just ett barn. vet ju att han intw tycker jag är misslyckad..

jag är 25 år och bor i falköping..

• Empan88

vi kommer få åka till göteborg. vår utredning är i skövde.. o de har tagit enorm tid.. det är min egen teori att de kan vara minipiller.. doktorn har inte sagt något. ibland känns det som att de bara chansar vi prövar lite så får vi se om de blir bra... vi skulle ju vilja veta mer. men när man väl är där så glömmer man allt man vill säga. jag går även på akupunktur. med hjälp av de känner ja att kroppen går framåt. har snart hållt på i 1 år.. har du prövat akupunktur?

dessa jäkla kommentarer alltså

• Empan88

jag har gått på många behandlar. i början gick jah 2 ggr i månaden sen. sen 1 gång i månaden. sen blev de ett uppehåll på ett par månader. började igen i feb. och går nu igen 2 ggr i månaden.. går hos en här i falköping. jätte duktig är hon.. även om jag inte blivit gravid än så tror jag att det här verkligen hjälper.. har även hört bra om zon terapi oxå..

jag tänkte oxå skriva upp men tänker ofta gör de sen o så glömmet jag ist..

• Empan88

ja det tycker jag att du ska göra värt ett försök!! jag har gått före under och efter de första gångerna var som häftigast när man fick svar på så mkt man undrat över..

• Empan88

hon är både akupunktör och massör. jätte duktig är hon jag har ju regelbunden menstration trots att jag inte har någon ägglossning.. så ja kunde ju aldrig tro att de va min ägglossning som var problemet.. jag ska ha min mens nästa söndag så jag sätter igång dag 5 sen. varför du äta p-piller o inte provera? när blir de pergotime för dig?

• Empan88

okej då förstår jag.stackars dig som måste vänta så länge..veckorna står j still när man vill att det ska gå fort.. tror jag sätter igång om ca 1,5 vecka tills de e dags för ny kur.. men hoppas ju innerligt att de inte kommer någon mens... men drömma kan man...

• Empan88

japp det får jag.. tråkigt. avskyr att lämna b-prov.. tycker inte nålar speciellt mkt inte när de har med blod att göra.. igår var jag hos min akupunktör hon gjorde en genom gång av min kropp med hjälp av en stor sak fickhålla i en sak så scanna igenom kroppen..wow säger jag jätte häftigt. vi gick igenom lite snabbt på svaren.. och de såg mkt bättre ut än vad vi trott kändes skönt däremot såg vi att jag låg sämre på en sak. kmr inte ihåg var de heter med det är de som styr självkontrollen. och jag vill ha kontroll så hon trodde att det har blivit mkt blockerat så därför får jag ingen ägglossning. tänkt att en sån sak kan förstöra.. så vi ska sätta lite mentala punkter. ska bli spännande med detta

• Empan88

ja det hoppas jag. vore häftig om inte annat

Svar på tråden ivf nästa