Trombocyter är blodplättar. Det är dom som gör att blodet levrar sig. 120 är under normalt men inte jättelågt. De andra värdena du pratar om är olika blod blodvärden. E värdena tror jag är olika röda blodceller. Hb, hemaglobin är röda blodet. Neutrofila, lymfocyter, baso är olika vita. Kan mycket väl vara virus och att ta om proverna tycker jag är ett måste för att vara på säkra sidan. Min dotter har haft Leukemi (därför jag numer vet en hel del om blod och dess värden). När vi gick till vårdcentralen med 40,5 i temp så hade hon följande värden: Leukocyter 25,6 (normalt är 6-15) Trombocyter 64 (norm 150-400) Hb 84 (norm 100-150) Alltså var de vita alldeles för höga och de andra två alldeles för låga. Vi fick åka direkt till barnakuten och hon blev inlagd. Några dagar senare efter benmärgsprov så kom diagnosen. Din sons värden verkar ju inte vara Leukemi men jag tycker i alla fall att han ska följas upp. Dottern hade också andra symtom som haltning, sämre aptit, blek, långdraget sjuk och mindre ork.