orolig2121 skrev 2013-03-05 00:06:11 följande:
Javisst, okej, den där diskussionen är enligt min erfarenhet oframkomlig. För mig är den snarare en del av kvinnlighetens gåta.
Jag har aldrig hört en kvinna med en svår förlossning bakom sig ens överväga att andning, akupunktur, etc skulle kunna hjälpa. Sådant säger bara kvinnor som haft relativt enkla förlossningar. Jag kan bara konstatera att på de förlossningar jag varit på så hade det inte varit något mindre än ett absurt skämt att föreslå andningsövningar eller akupunktur eller liknande. Men, men, du hade säkert en enkel förlossning för att du andades så duktigt. Vad vet jag.
Nej, ingen människa som varit med om båda skulle säga att vasaloppet var hemskt i jämförelse med en svår förlossning. Det är som att jämföra en solsemester med en bypass-operatione. Du visar bara att du inte vet vad du pratar om. Och hur skulle du kunna veta vad du pratar om, för jag antar att du aldrig har varit på en svår förlossning?
Du valde uppenbarligen rätt som valde en naturlig förlossning, men jag hade som sagt aldrig våga chansa på att jag inte skulle få en svår förlossning.
Nej, det är tydligt att du inte förstår dig på kvinnor. Man kan göra det svårt för sig, och man kan göra det enkelt. I bland blir det svårt bara av ren otur, och då är det en bra sak att vi har en modern sjukvård. Om du antar att jag haft bra förlossningar enbart tack vare tur, så är det ditt problem.