• Stugmamman

Vågar man checka in vagnen på flyget?

Tänkte checka in barnvagnen i en sådan där särskild påse man köper på flygplatsen.Har hört att personalen som stuvar in bagage inte är särskilt försiktiga i hanteringen. Vågar man ta med sig sin vagn eller ska man köpa en slit och släng vagn som det inte gör något om den blir lite defekt? Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Vågar man checka in vagnen på flyget?
  • Dixie

Vi har rest mycket med barn och vagnar, och aldrig har någon vagn gått sönder.

• Lowika
    FinaElina skrev 2013-03-05 19:23:17 följande:
    Håller med lowika om www.airshells.com. Billigt och din vagn blir inte skadad. Finns att hämta och lämna enkelt på Arlanda.. Vet inte om det finns på andra flygplatser?
    Landvetter vet jag har också. Står säkert på sidan :D
  • YokohamaNr2

Vi flög ganska ofta med vår bugaboo cameleon och då bara lågprisflyg så som RyanAir, EasyJet och Charter, vi hade vagnen i Bugaboos reseväska mjuk och den har klarat sig galant alla ggr

• hawiwi

Vi ska flyga med vår bugaboo camelion i maj från arlanda med norweigan, det blir första gången. Vad är det för påsar ni pratar om som man köper på flygplatsen? Köper man dom vid specialbagagge drop off en?

• Dixie

Det är stora plastpåsar man kan köpa, när vi flög med SAS från Kastrup köpte vi påsen vid incheckningen - jag brukar spara påsen även till hemresan.

• hawiwi

Ok, och nästa fråga. Måste man checka in vagnen överhuvudtaget? Jag hade tänkt ta med den och typ fälla den och lägga i förvaringen för handbagaget, men der kanske inte går? Tänkte typ att man hade dispens för barnvagnar eller nåt..

• ungmamma94

hade med våran kombivagn men till nästa gång så kommer jag ta med sulkyn istället för nån gång kan man ha otur. Dom är jätte slarviga och inte alls rädda om varken väskor eller vagnar.

• Dixie
    hawiwi skrev 2013-04-12 23:13:10 följande:
    Ok, och nästa fråga. Måste man checka in vagnen överhuvudtaget? Jag hade tänkt ta med den och typ fälla den och lägga i förvaringen för handbagaget, men der kanske inte går? Tänkte typ att man hade dispens för barnvagnar eller nåt..

hawiwi skrev 2013-04-12 23:13:10 följande:

Inte på Arlanda, men på vissa flygplatser funkar det - men då måste vagnen ha samma mått som handbagage - vi har haft med oss vår quinny zapp in på flyget.
  • petra11

Haha du menar att det finns vagnar som kan bli lika små som ett handbagage?? :) nä, tror jag inte va.. Men ibland får man ta vagnen med sig ända till flygplansdörren, då lastas den därifrån och du kan få tillbaka den när du går ur planet vid landning. Men detta är olika från bolag och flygplats så fråga i god tid!

Svar på tråden Vågar man checka in vagnen på flyget?