• Stugmamman

Vågar man checka in vagnen på flyget?

Tänkte checka in barnvagnen i en sådan där särskild påse man köper på flygplatsen.Har hört att personalen som stuvar in bagage inte är särskilt försiktiga i hanteringen. Vågar man ta med sig sin vagn eller ska man köpa en slit och släng vagn som det inte gör något om den blir lite defekt? Vad är era erfarenheter?

• Svar på tråden Vågar man checka in vagnen på flyget?
  • cosinus

Vi har flygit 6-7 ggr med vagn i påse. 1 gång har den inte behövt lagning efteråt.

Det vanligaste har varit att de böjt någon av hjulaxlarna men vi har även fått byta ut hela chassit vid ett tillfälle.

Jag flyger numera aldrig med en vagn jag är rädd om :)

Har flygit med SAS och Malmö Aviation vid de här tillfällena.

• Maryam88

Med Qatar airways gick de jätte bra i påse. (kombivagn) Med turkish airways gick de också bra.. 

• Takex

Min vagn klarade sig fint i påse :)

• Pumpkin

Jag har flugit med vagn varannan månad i snart tre år, tur och retur varje gång. I runda slängar 30 resor typ. Påsen, som man ska kunna återanvända, går ALLTID sönder men vagnen har klarat sig bra. Fortfarande hel och fin.

Ludvig 100520 - enpumpa.blogspot.com - Lillasyster BF 130504
  • Maria 380

Vår vagn, en lättare liggvagn, klarade sig fint i påse till Spanien. Vi köpte den begagnad inför resan för en tusenlapp från ett par som inte använt den så länge eftersom de fått sin föregående vagn knäckt under en flygresa. De hade fått omedelbar ersättning från flygbolaget eller flygplatsen eller vem det nu är som ersätter och kunde gå till närmaste butik och köpa en helt ny, likadan vagn.

• IsabellaP

Vår babyjogger city mini klarade sig galant i påse. Reste Arlanda-Milano (Linate) t/r

• mia maria

Jag har rest med en s.k resesulky flera ggr o den har klarat sig fint. Har haft den i påse.
    Dock skulle jag ändå inte flyga med en vagn som jag var jätterädd om, så därav har jag köpt sulkyn just för att ha den med på resor

• FinaElina

Håller med lowika om www.airshells.com. Billigt och din vagn blir inte skadad. Finns att hämta och lämna enkelt på Arlanda.. Vet inte om det finns på andra flygplatser?

• Vaniljkex

VI har flugit med buggan i tillhorande resvaska flera ganger, det har gatt jattebra, men det ar stort och tungt att hantera vaskan. Resesulkyn har gjort manga fler resor i tunn transportvaska, och har fatt sig en och annan torn. Ta loss hjulen pa vagnen ar mitt framsta tips, sa klarar den sig battre. Ena hjulet har blivit lite snett pa var sulky, och sparren som haller ihop vagnen har gatt sonder. BA, SAS, Thai, Virgin ar nog de flygbolag jag har anvant. Det var BA som hade sonder sparren...

Svar på tråden Vågar man checka in vagnen på flyget?